Skip to main content
სტარტაპი4.9.202543 ნახვა

ელექტრომობილების სტარტაპ Fisker-ის კრახი: როგორ დაეცა მილიარდიანი კომპანია

ელექტრომობილების მწარმოებელი Fisker გაკოტრდა ტექნიკური პრობლემების, ფინანსური სირთულეებისა და მენეჯმენტის შეცდომების გამო. კომპანიის აქტივები აუქციონზე გაიყიდა.

ელექტრომობილების სტარტაპ Fisker-ის კრახი: როგორ დაეცა მილიარდიანი კომპანია

ჰენრიკ ფისკერის ამბიციური გეგმები ელექტრომობილების ინდუსტრიაში კრახით დასრულდა. მისი სახელობის კომპანია, რომელიც Ocean SUV-ის წარმოებით იყო ცნობილი, 2023 წლიდან მოყოლებული სერიოზულ პრობლემებს წააწყდა და საბოლოოდ გაკოტრების რეჟიმში გადავიდა.

კომპანიის პრობლემები 2023 წლის მეორე კვარტალში დაიწყო, როდესაც Ocean SUV-ის წარმოება დაგეგმილზე გაცილებით დაბალი აღმოჩნდა. მიუხედავად იმისა, რომ Fisker-მა 340 მილიონი დოლარის კონვერტირებადი ვალის გაყიდვა სცადა, კომპანიამ ვერ შეძლო თავისი ამბიციური მიზნების შესრულება.

მნიშვნელოვანი პრობლემები გამოვლინდა Ocean SUV-ის ტექნიკურ მახასიათებლებშიც. მომხმარებლები უჩიოდნენ სამუხრუჭე სისტემის გაუმართაობას, ენერგიის უეცარ დაკარგვას და კარების გაღების პრობლემებს. ეროვნულმა უსაფრთხოების სააგენტომ (NHTSA) რამდენიმე გამოძიება დაიწყო ამ საკითხებთან დაკავშირებით.

2024 წლის დასაწყისში კომპანიამ თანამშრომელთა 15% შეამცირა და განაცხადა, რომ მომდევნო 12 თვის განმავლობაში გადარჩენისთვის საკმარისი ფინანსები არ გააჩნდა. მარტში წარმოება 6 კვირით შეჩერდა, ხოლო კომპანიის ხელმისაწვდომი ნაღდი ფული მხოლოდ 121 მილიონ დოლარს შეადგენდა.

Nissan-თან მოლაპარაკებების ჩაშლის შემდეგ, ნიუ-იორკის საფონდო ბირჟამ Fisker-ის აქციებით ვაჭრობა შეაჩერა. კომპანიამ ასევე დაკარგა კონტროლი მომხმარებელთა გადახდებზე და ვერ შეძლო ელემენტარული საოპერაციო პროცესების მართვა.

ივნისში Fisker-მა გაკოტრების შესახებ განაცხადა Chapter 11-ის ფარგლებში. კომპანიის აქტივები 500 მილიონიდან 1 მილიარდ დოლარამდე შეფასდა, ხოლო ვალდებულებები 100-500 მილიონ დოლარს შეადგენდა.

ოქტომბერში აშშ-ის ფასიანი ქაღალდების კომისიამ (SEC) კომპანიის წინააღმდეგ გამოძიება დაიწყო. Fisker-ის შტაბ-ბინა ლა პალმაში მიტოვებული აღმოჩნდა სახიფათო ნარჩენებითა და სრულმასშტაბიანი თიხის მოდელებით.

საბოლოოდ, კომპანიამ მოახერხა 3,231 დასრულებული ელექტრომობილის გაყიდვა 46.25 მილიონ დოლარად. ჰენრიკ ფისკერმა და მისმა მეუღლემ ხელფასები 1 დოლარამდე შეამცირეს გაკოტრების პროცესის დასაფინანსებლად.

Fisker-ის კრახი ნათლად აჩვენებს, თუ როგორ შეიძლება ამბიციური სტარტაპი დაეცეს არასწორი მენეჯმენტის, ტექნიკური პრობლემებისა და ფინანსური სირთულეების გამო.