Figma ინდოეთში ფართოვდება: კომპანიის სტრატეგიული ნაბიჯი დიზაინის მიღმა
დიზაინის პლატფორმა Figma ინდოეთში ოფისს ხსნის და დიზაინერების გარდა, დეველოპერების მოზიდვას ისახავს მიზნად, რითაც ახალ სტრატეგიულ ბაზარზე შედის.

დიზაინის პლატფორმა Figma ინდოეთში საკუთარ წარმომადგენლობას აფართოებს, სადაც ადგილობრივ ოფისს ხსნის და კადრებს ქირაობს. კომპანიის მიზანია, გააღრმავოს კავშირები მომხმარებელთა ერთ-ერთ უმსხვილეს საზოგადოებასთან და დიზაინერების გარდა, დეველოპერების ყურადღებაც მიიპყროს.
2012 წელს დილან ფილდისა და ევან უოლასის მიერ დაარსებულმა Figma-მ პოპულარობა ბრაუზერზე დაფუძნებული ინტერფეისით მოიპოვა, იმ დროს, როდესაც დიზაინერების უმეტესობა დესკტოპ პროგრამებზე იყო დამოკიდებული. მიუხედავად თავდაპირველი სკეპტიციზმისა, პლატფორმა მალევე იქცა UX და პროდუქტის გუნდების შეუცვლელ ინსტრუმენტად. ახლა კომპანია იმავე წარმატების გამეორებას დეველოპერების მიმართულებით ცდილობს და ამ პროცესში ინდოეთს საკვანძო ბაზრად განიხილავს.
ინდოეთი მსოფლიოში დეველოპერების ერთ-ერთი უდიდესი საზოგადოებით გამოირჩევა, რასაც ტექნოლოგიური გიგანტები, როგორიცაა Microsoft-ი, უკვე აქტიურად იყენებენ — GitHub-ზე თითქმის 22 მილიონი ინდოელი დეველოპერია რეგისტრირებული. Figma-ს გლობალური მომხმარებლების 33% უკვე დეველოპერია, თუმცა კომპანია კვლავ აღქმის პრობლემის წინაშე დგას: ბევრი ინდოელი დეველოპერი Figma-ს კვლავ მხოლოდ დიზაინის ინსტრუმენტად მიიჩნევს.
„ინდოეთში დეველოპერების უზარმაზარი რაოდენობაა, რომლებიც ამჟამად Figma-ს თავიანთ ინსტრუმენტად არ განიხილავენ და ჩვენ სწორედ ამის შეცვლა გვსურს“, — განაცხადა Figma-ს ინჟინერიის ვიცე-პრეზიდენტმა, აბჰიშეკ მატურმა. „ჩვენ გვინდა, ვიყოთ ამ აქტივობის ნაწილი და გავუზიაროთ ჩვენი ხედვა, რომელიც დეველოპერებს კოდის წერაზე მეტ შესაძლებლობას სთავაზობს“.
ოთხშაბათს, Figma-მ ინდოეთის ქალაქ ბენგალურუში ახალი ოფისი გახსნა, რაც კომპანიის აშშ-ს ფარგლებს გარეთ გაფართოების სტრატეგიის ნაწილია. სან-ფრანცისკოში სათაო ოფისის მქონე კომპანიას წარმომადგენლობები უკვე აქვს ტოკიოში, სინგაპურში, ლონდონში, პარიზში, ბერლინში, სიდნეისა და სან-პაულუში. აქამდე ინდოელ მომხმარებლებს მხარდაჭერას სინგაპურის გუნდი უწევდა.
აბჰიშეკ მატურის თქმით, Figma-ს მომხმარებლების 85% საერთაშორისო ბაზრებზე მოდის, ინდოეთი კი აშშ-ის შემდეგ სიდიდით მეორე ბაზარია. 2025 წლის მესამე კვარტლის მონაცემებით, კომპანია ინდოეთის 28 ოფიციალური შტატიდან 85%-ში ოპერირებდა. სექტემბრისთვის, ბომბეის საფონდო ბირჟაზე წარმოდგენილი 100 უმსხვილესი კომპანიიდან 40%-ზე მეტი Figma-ს მომხმარებელი იყო.
Figma-ს მსოფლიოში 13 მილიონი ყოველკვირეული აქტიური მომხმარებელი ჰყავს. მიუხედავად იმისა, რომ ინდოეთის ზუსტი სტატისტიკა არ სახელდება, მატური აღნიშნავს, რომ ის ბაზის „ძალიან დიდ ნაწილს“ შეადგენს. მხოლოდ ინდოეთის საზოგადოება, „Friends of Figma“, 25,000-ზე მეტ წევრს აერთიანებს.
მაისში Figma-მ ხელოვნურ ინტელექტზე დაფუძნებული ახალი ფუნქციები წარადგინა, რაც პლატფორმას არა მხოლოდ Adobe-სა და Canva-ს, არამედ Replit-ის მსგავსი AI კოდირების პლატფორმების კონკურენტად აქცევს. ერთ-ერთი ასეთი ფუნქცია, Figma Make, მომხმარებლებს საშუალებას აძლევს, ბუნებრივი ენის გამოყენებით ვებ-აპლიკაციები შექმნან. მატურის თქმით, ინდოეთი Figma Make-ის უმსხვილესი ბაზარია, სადაც მომხმარებლებმა უკვე 800,000-ზე მეტი პროტოტიპი შექმნეს.
კომპანია ინდოელ დეველოპერებში ასევე ამჩნევს 2023 წელს წარდგენილი „dev mode“-ის მზარდ პოპულარობას, რომელიც დიზაინის კოდად სწრაფად გარდაქმნას უზრუნველყოფს. „წარმოსახვიდან წარმოებამდე — ეს არის სპექტრი, სადაც ინდოეთსა და დანარჩენ მსოფლიოს შორის განსხვავებას ვხედავთ. გამოყენების პატერნები მსგავსია, მაგრამ ზოგიერთი ოპერაციის მასშტაბი აქ უბრალოდ განსხვავებულია“, — ამბობს მატური.
ბენგალურუს ოფისი თავდაპირველად გაყიდვებისა და მარკეტინგული ოპერაციების გაძლიერებაზე იქნება ფოკუსირებული. Figma-ს ინდოელ მომხმარებლებს შორის არიან ისეთი სტარტაპები, როგორებიცაა CRED, Groww, Swiggy და Zomato, ასევე IT გიგანტები Infosys და TCS. 2024 წელს კომპანიის შემოსავლის დაახლოებით ნახევარი აშშ-ს გარეთ არსებულმა ბაზრებმა შეადგინა, სადაც ინდოეთს „მნიშვნელოვანი როლი“ უკავია.
ინდოეთის მომხმარებელთა ბაზა უკვე ახდენს გავლენას Figma-ს პროდუქტის განვითარებაზე. მაგალითად, სწორედ ინდოელი მომხმარებლების უკუკავშირის საფუძველზე დაინერგა კოდის ექსპორტის გაუმჯობესებული ფუნქციები, რაც უფრო მაღალი ხარისხის კოდის გენერირებას უზრუნველყოფს. „ჩვენ ვაპირებთ, გავაგრძელოთ ღონისძიებების ჩატარება და ვითანამშრომლოთ ჩვენს მომხმარებლებთან, რათა უკეთ გავიგოთ მათი საჭიროებები“, — დასძინა მატურმა.
მსგავსი სტატიები

Peripheral Labs-ი თვითმართვადი ავტომობილების სენსორებს სპორტის გულშემატკივრებისთვის იმერსიული გამოცდილების შესაქმნელად იყენებს
სტარტაპი Peripheral Labs-ი ავტონომიური მართვის ტექნოლოგიებს სპორტული ტრანსლაციების რევოლუციისთვის იყენებს, რაც გულშემატკივრებს თამაშის ნებისმიერი რაკურსით ნახვის საშუალებას აძლევს.

ChatGPT-ის მობილურმა აპლიკაციამ შემოსავლების ახალ რეკორდულ ნიშნულს — 3 მილიარდ დოლარს მიაღწია
ChatGPT-ის მობილურმა აპლიკაციამ 3 მილიარდ დოლარიან შემოსავალს რეკორდულ დროში მიაღწია, რითაც TikTok-სა და წამყვან სტრიმინგ პლატფორმებს აჯობა.

რატომ გადადიან ბრიტანელი პოლიტიკოსები ამერიკულ ტექნოლოგიურ გიგანტებში
ბრიტანეთის ყოფილი ფინანსთა მინისტრი ჯორჯ ოსბორნი OpenAI-სა და Coinbase-ს უერთდება. გაიგეთ, რატომ ირჩევენ ბრიტანელი პოლიტიკოსები ამერიკულ ტექნოლოგიურ გიგანტებს და რა გავლენას ახდენს ეს გლობალურ AI პოლიტიკაზე.