Skip to main content
ელექტრო ავტომობილები14.8.202520 ნახვა

Ford-ი რევოლუციურ ცვლილებას ახორციელებს: ჰენრი ფორდის საკონვეიერო ხაზი ახალი ტექნოლოგიით იცვლება

Ford-ი 2 მილიარდ დოლარს აბანდებს ლუისვილის ქარხნის მოდერნიზაციაში, სადაც რევოლუციური საწარმოო სისტემით ხელმისაწვდომი ელექტრომობილები აეწყობა

Ford-ი რევოლუციურ ცვლილებას ახორციელებს: ჰენრი ფორდის საკონვეიერო ხაზი ახალი ტექნოლოგიით იცვლება

Ford-მა განაცხადა, რომ 2 მილიარდ დოლარს დააბანდებს ლუისვილის საამწყობო ქარხნის ტრანსფორმაციაში, სადაც ხელმისაწვდომი ელექტრომობილების ახალი თაობა აეწყობა. პირველი მოდელი იქნება საშუალო ზომის პიკაპი, რომლის საბაზისო ფასი 30,000 დოლარი იქნება და 2027 წელს გამოვა.

კომპანია უარს ამბობს 112 წლის წინ დამფუძნებელი ჰენრი ფორდის მიერ შემოღებულ საკონვეიერო ხაზის სისტემაზე. ეს გადაწყვეტილება მიზნად ისახავს წარმოების ხარჯების შემცირებას და ჩინურ მწარმოებლებთან კონკურენციის გაწევას.

ახალი საწარმოო სისტემა, რომელსაც Ford-ი „უნივერსალურ საწარმოო სისტემას" უწოდებს, ერთი კონვეიერის ნაცვლად სამ განშტოებას მოიცავს. კომპანიამ ასევე შეიმუშავა უნივერსალური ელექტრომობილის პლატფორმა, რომელიც CATL-ის ლიცენზირებულ ლითიუმ-რკინა-ფოსფატის ბატარეებს გამოიყენებს.

ახალი პლატფორმა ალუმინის ერთიანი ჩამოსხმის დეტალებს გამოიყენებს, რაც მნიშვნელოვნად ამცირებს ნაწილების რაოდენობას. ავტომობილის წინა და უკანა ნაწილები ცალ-ცალკე აეწყობა ორ განშტოებაზე, ხოლო მესამეზე - სტრუქტურული ბატარეა სავარძლებთან და სხვა კომპონენტებთან ერთად.

ახალი სისტემა 20%-ით ნაკლებ ნაწილებს მოითხოვს, მათ შორის 50%-ით ნაკლებ გამაგრილებელ მილებს და 25%-ით ნაკლებ სამაგრებს. წარმოების პროცესი 15%-ით უფრო სწრაფი იქნება.

ლუისვილის ქარხანაში, სადაც ამჟამად 2,808 საათობრივი მუშაკია დასაქმებული, ახალი სისტემის დანერგვის შემდეგ 2,200 თანამშრომელი იმუშავებს. Ford-ი მუშაკებს ვადაზე ადრე პენსიაზე გასვლის სპეციალურ პროგრამას სთავაზობს.

პროფკავშირების წარმომადგენლები მხარს უჭერენ ცვლილებებს, რადგან ახალი სისტემა გააუმჯობესებს სამუშაო პირობებს და შეამცირებს ფიზიკურ დატვირთვას მუშაკებზე.