Goldman Sachs-ი MoEngage-ში ინვესტიციას აორმაგებს: სტარტაპი გლობალურ გაფართოებას ხელოვნური ინტელექტით გეგმავს
მომხმარებელთა ჩართულობის პლატფორმა MoEngage-მა Goldman Sachs-ის ხელმძღვანელობით ახალი დაფინანსება მოიზიდა გლობალური ზრდისა და AI-ის განვითარებისთვის.

მომხმარებელთა ჩართულობის პლატფორმა MoEngage-მა, რომელიც 75 ქვეყანაში სამომხმარებლო ბრენდებთან თანამშრომლობს, ახალი დაფინანსების რაუნდის შესახებ განაცხადა. რაუნდს სათავეში არსებული ინვესტორი, Goldman Sachs Alternatives-ი უდგას, რაც კომპანიის გლობალური ზრდისა და ხელოვნური ინტელექტის შესაძლებლობების გაფართოებას ისახავს მიზნად.
F სერიის რაუნდის ფარგლებში, აქციების სახით 100 მილიონი დოლარის ტრანზაქცია განხორციელდა, რომელიც დაახლოებით 60%-ით პირველად, ხოლო 40%-ით მეორად კაპიტალს მოიცავდა. ამ დაფინანსებით კომპანიის ინვესტორებს ინდური სარისკო კაპიტალის ფირმა A91 Partners-იც შეუერთდა, რომელიც Goldman Sachs-თან ერთად რაუნდის თანა-ლიდერი გახდა. MoEngage-ის განცხადებით, კომპანიის მიერ მოზიდული ინვესტიციების ჯამური მოცულობა ამჟამად 250 მილიონ დოლარს შეადგენს.
ციფრულ არხებზე მზარდი დამოკიდებულების ფონზე, სამომხმარებლო ბრენდებს შორის მომხმარებლების ყურადღებისთვის კონკურენცია სულ უფრო მძაფრდება. ეს კომპანიებს უბიძგებს, არსებული მონაცემები უფრო პერსონალიზებული მარკეტინგისთვის გამოიყენონ. MoEngage-ი სწორედ ამ სეგმენტში პოზიციონირებს თავისი Merlin AI-ის კომპლექტით, რომელიც მარკეტინგისა და პროდუქტების გუნდებს კამპანიების სწრაფად გაშვებასა და თარგეთირების ეფექტიანობის გაზრდაში ეხმარება.
„ჩვენ B2C ბრენდებს ვეხმარებით, უფრო ეფექტიანად დაამყარონ კავშირი მომხმარებლებთან იმ პირველადი მონაცემების გამოყენებით, რომლებიც მათ უკვე გააჩნიათ“, — განაცხადა ინტერვიუში MoEngage-ის თანადამფუძნებელმა და აღმასრულებელმა დირექტორმა, რავიტეჯა დოდამ. 11-წლიანმა სტარტაპმა პირველი შვიდი წელი ძირითადად ინდოეთსა და სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიაზე ფოკუსირებას დაუთმო, ბოლო ოთხი წლის განმავლობაში კი ახალ ბაზრებზე, განსაკუთრებით ჩრდილოეთ ამერიკაში გაფართოვდა, რომელზეც ახლა შემოსავლების 30%-ზე მეტი მოდის.
კომპანიის ბიზნესის დაახლოებით 25% ევროპასა და ახლო აღმოსავლეთზე ნაწილდება, დანარჩენი 45% კი ინდოეთსა და სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიაზე. Goldman Sachs-ის მხარდაჭერა MoEngage-ს გლობალური პოზიციების კიდევ უფრო გამყარებაში დაეხმარება. საინვესტიციო ბანკი 2022 წლის ივნისში კომპანიის E სერიის რაუნდის თანა-ლიდერიც იყო, როდესაც სტარტაპმა 77 მილიონი დოლარი მოიზიდა. „არსებულმა ინვესტორებმა ყველაზე მეტი იციან კომპანიის შესახებ, მათ შორის მისი საქმიანობის, ძლიერი და სუსტი მხარეების შესახებ. Goldman Sachs-ის ლიდერობა ჩვენი ფუნდამენტური მაჩვენებლების მყარი აღიარებაა“, — აღნიშნა დოდამ.
ბოლო ორი-სამი წლის განმავლობაში MoEngage-მა დიდი ინვესტიცია განახორციელა გენერაციული და გადაწყვეტილებების მიმღები ხელოვნური ინტელექტის მიმართულებით. ეს ძალისხმევა აისახა Merlin AI-ის კომპლექტში, რომელიც, დოდას თქმით, მარკეტინგული მიზნებისთვის შექმნილ სხვადასხვა AI აგენტს მოიცავს. ზოგიერთი მათგანი კოპირაიტერის ფუნქციას ასრულებს და ბრენდებს მარკეტინგული მესიჯების შედგენაში, კამპანიის ვარიანტების შექმნასა და ტექსტების გენერირებაში ეხმარება.
პლატფორმა ასევე მოიცავს გადაწყვეტილებების მიმღებ AI ინსტრუმენტებს, რომლებიც ბრენდებს ეხმარება განსაზღვრონ, რომელმა მომხმარებელმა, რომელ არხზე და რა დროს უნდა მიიღოს კონკრეტული შეტყობინება თუ შეთავაზება. MoEngage-ი ამჟამად მსოფლიოს 1350-ზე მეტ სამომხმარებლო ბრენდს ემსახურება, მათ შორისაა SoundCloud, McAfee, Kayak, Domino’s, Deutsche Telekom, Travelodge, ასევე ისეთი ცნობილი ინდური კომპანიები, როგორებიცაა Swiggy, Flipkart და Tata. კომპანია ასევე თანამშრომლობს 25-ზე მეტ გლობალურ ბანკთან, მათ შორის JPMorgan Chase-თან და Citibank-თან.
MoEngage-მა 300-ზე მეტი კლიენტი ისეთი გიგანტებისგან გადმოიბირა, როგორებიცაა Adobe, Oracle და Salesforce, რამაც ჩრდილოეთ ამერიკისა და EMEA რეგიონებში ზრდას შეუწყო ხელი. მაგალითად, SoundCloud-მა 12 კვირაში 120 მილიონზე მეტი მომხმარებლის მიგრაცია მოახდინა MoEngage-ის პლატფორმაზე. „AI-ზე დაფუძნებული ანალიტიკის გამოყენებით, კომპანიამ პროდუქტების გამოშვება დააჩქარა და ფასიან მომხმარებლებს შორის შენარჩუნების მაჩვენებელი გააუმჯობესა“, — განაცხადა ჰოუპ ბარეტმა, SoundCloud-ის მარკეტინგული ტექნოლოგიების უფროსმა დირექტორმა.
კომპანიის ფინანსური მაჩვენებლები სტაბილურად იზრდება. დოდას თქმით, გასულ წელს MoEngage-ი წლიურად დაახლოებით 40%-ით გაიზარდა და მიზნად ისახავს, მომდევნო სამი წლის განმავლობაში 35%-იანი წლიური ზრდის ტემპი შეინარჩუნოს. კომპანია ასევე გეგმავს, მიმდინარე ფისკალური წლის ბოლოსთვის კვარტალურ დონეზე კორექტირებული EBITDA-ს დადებით მაჩვენებელზე გავიდეს.
MoEngage-ის მთავარ კონკურენტებად Braze, CleverTap და ისეთი მსხვილი კომპანიების მარკეტინგული პლატფორმები მიიჩნევა, როგორებიცაა Adobe, Oracle და Salesforce. კომპანიას მსოფლიოს 15 ოფისში დაახლოებით 800 თანამშრომელი ჰყავს და გეგმავს პერსონალის გაზრდას, განსაკუთრებით ჩრდილოეთ ამერიკასა და ევროპაში, რათა ამ ბაზრებზე პოზიციები კიდევ უფრო გაიმყაროს.
სამომავლო გეგმებზე საუბრისას, რავიტეჯა დოდამ აღნიშნა, რომ MoEngage-ი მომდევნო რამდენიმე წელიწადში პირველადი საჯარო შეთავაზებისთვის (IPO) მზადყოფნას გეგმავს, თუმცა კონკრეტული ვადები არ დაუსახელებია. „ჩვენ ვხედავთ შესაძლებლობას, რომ ჩვენს სფეროში მრავალმილიარდიანი შემოსავლის მქონე კომპანია ავაშენოთ“, — განაცხადა მან.
მსგავსი სტატიები

Equity-ს პროგნოზები 2026 წლისთვის: AI აგენტები, მასშტაბური IPO-ები და ვენჩურული კაპიტალის მომავალი
TechCrunch-ის ექსპერტები 2026 წლის ტექნოლოგიურ ტენდენციებს აფასებენ: AI აგენტების რეალური შესაძლებლობები, OpenAI-ის სავარაუდო IPO და ვენჩურული კაპიტალის კრიზისი.

მონაცემთა ცენტრების ეპოქა: როგორ იქცა უხილავი ინფრასტრუქტურა საზოგადოებრივი განხილვის მთავარ თემად
2025 წელს მონაცემთა ცენტრები ტექნოლოგიური კულუარებიდან პოლიტიკური და სოციალური დაპირისპირების ეპიცენტრში გადავიდა. ხელოვნური ინტელექტის ბუმი და ელექტროენერგიის გაზრდილი ხარჯები მოსახლეობის პროტესტს იწვევს.

Nvidia AI ჩიპების მწარმოებელ Groq-ის ტექნოლოგიას გამოიყენებს და მის ხელმძღვანელებს დაასაქმებს
Nvidia-მ Groq-თან სალიცენზიო შეთანხმება გააფორმა და მის ხელმძღვანელობას ასაქმებს. გარიგება, რომელიც შესაძლოა 20 მილიარდ დოლარს აღწევდეს, Nvidia-ს პოზიციებს AI ჩიპების ბაზარზე კიდევ უფრო გააძლიერებს.