ინდური IntrCity SmartBus 30 მილიონი დოლარის ინვესტიციას იზიდავს საქალაქთაშორისო გადაყვანების ბაზრის გასაფართოებლად
ინდოეთის ტექნოლოგიური სატრანსპორტო პლატფორმა IntrCity SmartBus-მა 30 მლნ დოლარის დაფინანსება მოიპოვა, რათა ქვეყნის მასშტაბით ქსელი გააფართოოს.

ინდოეთის ტექნოლოგიური სატრანსპორტო პლატფორმა IntrCity SmartBus-მა 30 მილიონი დოლარის დაფინანსება მოიპოვა, რათა ქვეყნის მასშტაბით, განსაკუთრებით კი მცირე ქალაქებსა და დასახლებებში, საკუთარი ქსელი გააფართოოს. Series D რაუნდის ფარგლებში მოზიდული ინვესტიციის შედეგად, კომპანიის შეფასებამ 140 მილიონ დოლარს მიაღწია. რაუნდს საინვესტიციო ფონდი A91 Partners-ი ხელმძღვანელობდა.
ინდოეთში საქალაქთაშორისო მგზავრობაზე მოთხოვნა სულ უფრო იზრდება, რაც გამოწვეულია მოსახლეობის მიგრაციით მცირე ქალაქებიდან მეტროპოლიებისკენ სამუშაოსა და განათლების მიღების მიზნით. ამ ტენდენციის საპასუხოდ, ქვეყნის მთავრობამ მნიშვნელოვნად გააფართოვა საავტომობილო გზების ინფრასტრუქტურა. ბოლო ათწლეულში ეროვნული მაგისტრალების ქსელი 60%-ზე მეტით, 56,723 მილიდან 90,847 მილამდე გაიზარდა.
მიუხედავად იმისა, რომ სარკინიგზო ქსელი ფართოა, ის გადატვირთულია და მზარდ მოთხოვნას ვეღარ აკმაყოფილებს. ამ ფონზე, შორ მანძილზე საავტომობილო მგზავრობა მნიშვნელოვან ალტერნატივად იქცა. თუმცა, სახელმწიფო ავტობუსების სერვისები ხშირად არასანდო და მოუხერხებელია, სწორედ ამ ნიშის შევსებას ცდილობს IntrCity SmartBus-ი.
კომპანიის თანადამფუძნებლის, კაპილ რაიზადას თქმით, ტრადიციული ოპერატორებისგან განსხვავებით, IntrCity SmartBus-ი მსუბუქი აქტივების მოდელზე მუშაობს. ის პარტნიორობს ადგილობრივ ავტობუსების მფლობელებთან და მათ ტრანსპორტს საკუთარი ტექნიკით აღჭურავს, რაც რეალურ დროში თვალყურის დევნების საშუალებას იძლევა. სტარტაპი ასევე ცენტრალიზებულად მართავს ბილეთების დაჯავშნასა და მარშრუტების დაგეგმვას ციფრული პლატფორმის მეშვეობით.
უსაფრთხოებისა და მომსახურების ხარისხის უზრუნველსაყოფად, თითოეულ ავტობუსში იმყოფება სპეციალურად მომზადებული პერსონალი, რომელსაც კომპანიაში „კაპიტანს“ უწოდებენ. ავტობუსების უმეტესობა აღჭურვილია საპირფარეშოებით, ხოლო მგზავრობამდე კომფორტის შესაქმნელად კომპანიამ კონდიცირებული მოსაცდელი დარბაზებიც მოაწყო. „ყველა ჩვენი ავტობუსი ღრუბლოვან სისტემასთანაა დაკავშირებული. ჩვენ შევქმენით ავტობუსის მართვის შიდა სისტემა, რომელიც აკონტროლებს ისეთ პარამეტრებს, როგორიცაა ვიდეოთვალი, ხმის დონე და ტემპერატურა“, - აღნიშნა რაიზადამ.
კომპანია 2019 წელს დაარსდა და თავდაპირველად მატარებლის ბილეთების ონლაინ პლატფორმად, RailYatri-ის ბრენდით ფუნქციონირებდა. ამან გუნდს საშუალება მისცა, უკეთ შეესწავლა საქალაქთაშორისო მგზავრობის თავისებურებები და გამოევლინა დაუკმაყოფილებელი მოთხოვნა საავტომობილო გადაყვანების სექტორში. დღეს RailYatri-ზე კომპანიის შემოსავლების მხოლოდ 10% მოდის, ხოლო SmartBus-ის ბიზნესი დანარჩენ 90%-ს შეადგენს.
IntrCity SmartBus-ი ყოველდღიურად დაახლოებით 600 რეისს ასრულებს და დღეში 20,000-დან 25,000-მდე მგზავრს ემსახურება, რაც თვეში თითქმის 700,000 ადამიანს უდრის. პლატფორმა 50-ზე მეტ ადგილობრივ ავტობუსების ოპერატორთან თანამშრომლობს, ხოლო რეისების საშუალო მანძილი 311 მილს აჭარბებს. სერვისების 95% ღამის რეისებზე მოდის და ძირითადად ემსახურება ისეთ საჭიროებებს, როგორიცაა სამსახური, განათლება ან სხვა აუცილებელი ვიზიტები.
სტარტაპის სამიზნე აუდიტორია 20-დან 45 წლამდე ასაკის ადამიანები არიან, მათ შორის მცირე ბიზნესის მფლობელები, ტრენერები, საჯარო მოხელეები, გაყიდვების პროფესიონალები და სტუდენტები. კომპანია 15 შტატში ოპერირებს და ფარავს ჩრდილოეთ ინდოეთს, ასევე სამხრეთის ისეთ შტატებს, როგორიცაა კარნატაკა, ტამილნადუ და ანდჰრა-პრადეში.
„მომხმარებლის საჭიროებების გასაგებად მონაცემების დიდი ანალიზი ტარდება“, - ამბობს კომპანიის თანადამფუძნებელი და აღმასრულებელი დირექტორი მანიშ რატი. „ეს მოიცავს ისეთ გადაწყვეტილებებს, როგორიცაა ავტობუსის შიდა მოწყობა - უნდა იყოს ის სრულად საძილე ადგილებით, თუ ჰიბრიდული, სადაც დასაჯდომი ადგილებიც იქნება?“
გასულ ფისკალურ წელს IntrCity SmartBus-ის შემოსავალი წლიურად 67%-ით გაიზარდა და 5 მილიარდ ინდურ რუპიას (დაახლოებით 57 მილიონი დოლარი) მიაღწია. კომპანია პროგნოზირებს, რომ მიმდინარე წელს შემოსავალი 7 მილიარდ რუპიას (დაახლოებით 79 მილიონი დოლარი) გადააჭარბებს. სტარტაპი ბოლო რამდენიმე წელია EBITDA-დადებითია და მიზნად ისახავს, წელს სრულად მომგებიანი გახდეს.
ახალი დაფინანსებით კომპანია გეგმავს ქვეყნის მასშტაბით ქსელის „სიღრმისეულად და სიგანეში“ გაფართოებას, მომხმარებელთა გამოცდილებისა და უსაფრთხოების გაუმჯობესებას და ავტოპარკის მართვის ტექნოლოგიის განახლებას. „ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევა ისაა, რომ ავტობუსებს მატარებლებისა და თვითმფრინავების ნაკლებად პრესტიჟულ ალტერნატივად აღიქვამენ. ჩვენ გვსურს, ავტობუსი ინდოეთში გადაადგილების სასურველ საშუალებად ვაქციოთ“, - განაცხადა რაიზადამ.
ინდოეთში საქალაქთაშორისო ავტობუსების ბაზარზე კონკურენცია იზრდება. IntrCity SmartBus-ის გარდა, სექტორში ოპერირებენ ისეთი სტარტაპები, როგორიცაა ZingBus, LeafyBus და FreshBus. გასულ წელს ინდოეთის ბაზარზე ევროპული გიგანტი FlixBus-იც შემოვიდა. მიუხედავად ამისა, IntrCity-ში მიაჩნიათ, რომ მთავარი გამოწვევა არა კონკურენცია, არამედ ოპერაციული სრულყოფილებაა. „ინდოეთი საგზაო მოგზაურობის თვალსაზრისით ძალიან განსხვავებული მხარეა. ჩვენი პრიორიტეტი არა ქსელის, არამედ ოპერაციული სრულყოფილების მიღწევაა“, - აღნიშნა რატიმ.
მსგავსი სტატიები

სან-ფრანცისკოში საყვარელი კატის სიკვდილი Waymo-ს მიმართ კრიტიკას აძლიერებს
სან-ფრანცისკოში Waymo-ს რობოტაქსის მიერ კატის სიკვდილმა საზოგადოებრივი დებატები და პოლიტიკური კრიტიკა გამოიწვია უპილოტო მანქანების უსაფრთხოების შესახებ.

Waymo-ს რობოტაქსები ავტობანებზე გადიან — ეს ნამდვილი გარღვევაა ავტონომიური ტრანსპორტისთვის
Waymo-ს რობოტაქსების სერვისი ავტობანებზე გაფართოვდა, რაც მგზავრობის დროს 50%-ით ამცირებს. ინდუსტრიაში სხვა სიახლეებიც მრავლადაა.

Waymo-ს კრიტიკის შემდეგ, Tesla მართვის სისტემის უსაფრთხოების დეტალურ ანგარიშს აქვეყნებს
კონკურენტი კომპანია Waymo-ს კრიტიკის საპასუხოდ, Tesla-მ მართვის დამხმარე სისტემის უსაფრთხოების შესახებ დეტალური მონაცემები გამოაქვეყნა.