Skip to main content
ხელოვნური ინტელექტი20.12.20250 ნახვა

ხელოვნური ინტელექტის „მოზარდობის პერიოდი“: რატომ უჭირთ სტარტაპებს მომხმარებლების გულის მოგება

გენერაციული AI-ის ბუმის მიუხედავად, სამომხმარებლო სტარტაპების უმეტესობა წარმატებას ვერ აღწევს. ექსპერტები მიზეზებსა და მომავლის პერსპექტივებს განიხილავენ.

ხელოვნური ინტელექტის „მოზარდობის პერიოდი“: რატომ უჭირთ სტარტაპებს მომხმარებლების გულის მოგება

გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის ბუმიდან სამი წლის შემდეგაც კი, AI-სტარტაპების უმრავლესობა კვლავ ბიზნესებზეა ორიენტირებული და არა რიგით მომხმარებლებზე. მიუხედავად იმისა, რომ ChatGPT-ის მსგავსი ზოგადი დანიშნულების მოდელები სწრაფად გახდა პოპულარული, სპეციალიზებული სამომხმარებლო აპლიკაციების უმეტესობა ჯერჯერობით ფეხს ვერ იკიდებს.

Goodwater Capital-ის თანადამფუძნებელმა, ჩი-ჰუა ჩიენმა, TechCrunch-ის ღონისძიებაზე აღნიშნა, რომ ვიდეოს, აუდიოსა და ფოტოს გარშემო შექმნილი ბევრი ადრეული AI-აპლიკაცია თავდაპირველად „ძალიან მაგარი“ იყო. თუმცა, მისი თქმით, „როდესაც Sora, Nano Banana და ჩინური ღია კოდის ვიდეო მოდელები გამოჩნდა, ამ შესაძლებლობების დიდი ნაწილი უბრალოდ გაქრა“.

ჩიენმა ეს ვითარება შეადარა „ფანრის“ აპლიკაციას, რომელიც iPhone-ის გამოჩენის შემდეგ პოპულარული იყო, მაგრამ მალევე თავად iOS-ის სისტემის ნაწილი გახდა. ის ამტკიცებს, რომ ისევე, როგორც სმარტფონების პლატფორმას რამდენიმე წელი დასჭირდა სტაბილიზაციისთვის, სანამ Uber-ისა და Airbnb-ის მსგავსი რევოლუციური კომპანიები გამოჩნდებოდნენ, AI-პლატფორმებსაც სჭირდებათ მსგავსი პერიოდი, რათა მდგრადი სამომხმარებლო პროდუქტები შეიქმნას.

„ვფიქრობ, ჩვენ ახლა იმ ზღვარზე ვართ, რაც მობილური სამყაროსთვის 2009-2010 წლები იყო“, — განაცხადა ჩიენმა. მისი აზრით, ამ სტაბილიზაციის პირველი ნიშნები უკვე ჩანს, მაგალითად, Google-ის Gemini-მ ტექნოლოგიური პარიტეტი მიაღწია ChatGPT-სთან. Scribble Ventures-ის დამფუძნებელი, ელიზაბეტ ვეილი, იზიარებს ამ მოსაზრებას და სამომხმარებლო AI-აპლიკაციების ამჟამინდელ მდგომარეობას „უხერხულ, მოზარდობის შუალედურ პერიოდად“ აღწერს.

რა არის საჭირო იმისთვის, რომ სამომხმარებლო AI-სტარტაპები „გაიზარდონ“? ექსპერტების აზრით, შესაძლოა, პასუხი სმარტფონის მიღმა, ახალ მოწყობილობაში იმალებოდეს. „ნაკლებად სავარაუდოა, რომ მოწყობილობა, რომელსაც დღეში 500-ჯერ იღებ ხელში, მაგრამ იმის მხოლოდ 3-5%-ს ხედავს, რასაც შენ ხედავ, გახდეს ის პლატფორმა, რომელიც AI-ის შესაძლებლობებს სრულად გამოავლენს“, — დაასკვნა ჩიენმა.

წყარო: TechCrunch AI
გაზიარება:

მსგავსი სტატიები

Peripheral Labs-ი თვითმართვადი ავტომობილების სენსორებს სპორტის გულშემატკივრებისთვის იმერსიული გამოცდილების შესაქმნელად იყენებს
ხელოვნური ინტელექტი

Peripheral Labs-ი თვითმართვადი ავტომობილების სენსორებს სპორტის გულშემატკივრებისთვის იმერსიული გამოცდილების შესაქმნელად იყენებს

სტარტაპი Peripheral Labs-ი ავტონომიური მართვის ტექნოლოგიებს სპორტული ტრანსლაციების რევოლუციისთვის იყენებს, რაც გულშემატკივრებს თამაშის ნებისმიერი რაკურსით ნახვის საშუალებას აძლევს.

19.12.2025
ChatGPT-ის მობილურმა აპლიკაციამ შემოსავლების ახალ რეკორდულ ნიშნულს — 3 მილიარდ დოლარს მიაღწია
ხელოვნური ინტელექტი

ChatGPT-ის მობილურმა აპლიკაციამ შემოსავლების ახალ რეკორდულ ნიშნულს — 3 მილიარდ დოლარს მიაღწია

ChatGPT-ის მობილურმა აპლიკაციამ 3 მილიარდ დოლარიან შემოსავალს რეკორდულ დროში მიაღწია, რითაც TikTok-სა და წამყვან სტრიმინგ პლატფორმებს აჯობა.

19.12.2025
რატომ გადადიან ბრიტანელი პოლიტიკოსები ამერიკულ ტექნოლოგიურ გიგანტებში
ხელოვნური ინტელექტი

რატომ გადადიან ბრიტანელი პოლიტიკოსები ამერიკულ ტექნოლოგიურ გიგანტებში

ბრიტანეთის ყოფილი ფინანსთა მინისტრი ჯორჯ ოსბორნი OpenAI-სა და Coinbase-ს უერთდება. გაიგეთ, რატომ ირჩევენ ბრიტანელი პოლიტიკოსები ამერიკულ ტექნოლოგიურ გიგანტებს და რა გავლენას ახდენს ეს გლობალურ AI პოლიტიკაზე.

19.12.2025