Waymo-ს ამბიციური გეგმა: რობოტაქსების მასშტაბირება და უსაფრთხოების დილემა
Waymo-ს თანადირექტორი რობოტაქსების მასშტაბური ექსპანსიის, უსაფრთხოების გამოწვევებისა და კონკურენტების მიმართ კრიტიკის შესახებ საუბრობს.

„ჩვენი გაფართოება სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია“, — განაცხადა Waymo-ს თანადირექტორმა, ტეკედრა მავაკანამ, TechCrunch Disrupt 2025-ის ღონისძიებაზე. მისი თქმით, კომპანიის მასშტაბირება აუცილებელია არა მხოლოდ მომგებიანობის მისაღწევად, არამედ, რაც მთავარია, საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების გასაუმჯობესებლად.
სწორედ ამ მიზნით, კომპანია მიმდინარე წელს აქტიურ ექსპანსიას ახორციელებს. Waymo გეგმავს სერვისის გაშვებას აშშ-ის არაერთ ქალაქში, მათ შორის ვაშინგტონში, მაიამიში, დენვერში, დალასში, სიეტლსა და ნეშვილში. 2026 წელს კი კომპანია ლონდონის ბაზარზე შესვლასაც აპირებს. ამ პროცესში Waymo აქტიურად თანამშრომლობს ისეთ გიგანტებთან, როგორებიცაა Uber, Lyft და Avis.
„2026 წლის ბოლოსთვის, ჩვენი მიზანია, კვირაში 1 მილიონი მგზავრობა შევასრულოთ“, — აღნიშნა მავაკანამ. მან ხაზი გაუსვა, რომ ასეთი მასშტაბის უსაფრთხოდ მიღწევა სერიოზულ გამოწვევებთან არის დაკავშირებული. მისი მტკიცებით, Waymo-ს ავტომობილები უკვე ახლა უფრო უსაფრთხოდ მოძრაობენ, ვიდრე საშუალო სტატისტიკური ადამიანი მძღოლი.
მავაკანამ, კონკურენტების პირდაპირი დასახელების გარეშე, გააკრიტიკა ისინი და განაცხადა, რომ ბევრი კომპანია არასაკმარის ძალისხმევას იჩენს საკუთარი ტექნოლოგიის უსაფრთხოების დასამტკიცებლად. „მათი ვალდებულებაა, იყვნენ გამჭვირვალეები. თუ არ ხარ გამჭვირვალე, ჩემი აზრით, შენ არ იმსახურებ უფლებას, გზები უფრო უსაფრთხო გახადო“, — თქვა მან.
მისი კომენტარები გაკეთდა იმ ფონზე, როდესაც Waymo კვლავ აწყდება არასტანდარტულ სიტუაციებს. ერთ-ერთი ბოლო ინციდენტი ჯორჯიის შტატის ქალაქ ატლანტაში მოხდა, სადაც Waymo-ს ავტომობილმა გაჩერებული სასკოლო ავტობუსის წინ მანევრი შეასრულა, რასაც აშშ-ის საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების ეროვნული ადმინისტრაციის მხრიდან გამოძიება მოჰყვა.
ცოტა ხნის წინ Waymo-მ გამოაქვეყნა ანგარიში, რომლის მიხედვითაც, მისი ავტომობილები 5-ჯერ უფრო უსაფრთხოა, ვიდრე ადამიანების მიერ მართული მანქანები, ხოლო ფეხით მოსიარულეებთან მიმართებით — 12-ჯერ. მიუხედავად ამისა, Waymo-ს მანქანები ზოგჯერ მაინც იღებენ გაუგებარ გადაწყვეტილებებს.
„მნიშვნელოვანია გავაცნობიეროთ, რომ სრულყოფილება მიუღწეველია, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ გამჭვირვალობაზე პასუხისმგებლობა უნდა მოვიხსნათ“, — განაცხადა მავაკანამ. „ჩვენ კომპანიაში ვემზადებით ასეთი დღეებისთვის. ჩვენ არ ვსვამთ კითხვას, მოხდება თუ არა ინციდენტი, ჩვენ ვამბობთ — როდის მოხდება, და ამისთვის ვგეგმავთ“, — დასძინა მან.
მავაკანას თქმით, კომპანია არ ფიქრობს „დასაშვები ინციდენტების“ რაოდენობაზე. „ვიცით, რომ ისინი მოხდება, რადგან ჩვენი მანქანები გზებზე ადამიანებთან ერთად მოძრაობენ. სამწუხაროდ, დღეს ადამიანების მართვის სტილი უამრავ სიკვდილსა და დაზიანებას იწვევს“, — აღნიშნა მან. კითხვაზე, მიიღებს თუ არა საზოგადოება რობოტაქსის მიერ გამოწვეულ ფატალურ შემთხვევას უფრო დიდი უსაფრთხოების სანაცვლოდ, მავაკანამ უპასუხა: „ვფიქრობ, საზოგადოება ამას მიიღებს“.
მსგავსი სტატიები

Rad Power Bikes დახურვის ზღვარზეა: ელექტროველოსიპედების გიგანტი იანვრამდე დაფინანსებას თუ ვერ მოიპოვებს, მუშაობას შეწყვეტს
ელექტროველოსიპედების მწარმოებელი Rad Power Bikes თანამშრომლებს აფრთხილებს, რომ ახალი დაფინანსების მოძიების გარეშე, იანვარში შესაძლოა დაიხუროს.

ტექნოლოგიური გიგანტი Grab გერმანულ სტარტაპ Vay-ში $410 მილიონამდე ინვესტიციას განახორციელებს
გერმანული სტარტაპი Vay, რომელიც დისტანციურად მართვად მანქანებს ქირაობით სთავაზობს, სინგაპურული Grab-ისგან $410 მილიონამდე ინვესტიციას მიიღებს.

ილონ მასკის ულტიმატუმმა იმუშავა: აქციონერებმა Tesla-ს მომავალი მილიარდების პაკეტს მიაბეს
ილონ მასკმა მიიღო გიგანტური ანაზღაურების პაკეტი, რაც მას კომპანიაზე კონტროლს უმყარებს. რა ამბიციური გეგმები აქვს Tesla-ს და რა ხდება სატრანსპორტო ტექნოლოგიების სფეროში?