ინდურმა სტარტაპმა MoEngage-მა ერთ თვეში მეორედ მოიზიდა მასშტაბური ინვესტიცია — ამჯერად 180 მილიონი დოლარი
მომხმარებელთა ჩართულობის პლატფორმამ MoEngage-მა 180 მლნ დოლარის დაფინანსება მოიპოვა, რითაც კომპანიის შეფასება 900 მლნ დოლარს გადასცდა.

მომხმარებელთა ჩართულობის პლატფორმა MoEngage-მა, რომელსაც 75 ქვეყანაში სამომხმარებლო ბრენდები იყენებენ, 100 მილიონი დოლარის მოზიდვიდან სულ რაღაც ერთ თვეში, დამატებით 180 მილიონი დოლარის ინვესტიცია მიიღო. F სერიის დაფინანსების ამ რაუნდს ChrysCapital და Dragon Funds უძღვებოდნენ, მონაწილეობას კი Schroders Capital და არსებული ინვესტორები, TR Capital და B Capital იღებდნენ. გარიგების შედეგად, კომპანიის შეფასებამ 900 მილიონ დოლარს „მნიშვნელოვნად გადააჭარბა“.
მოზიდული 180 მილიონი დოლარიდან, დაახლოებით 123 მილიონი მეორად ტრანზაქციებზე მოდის, რაც ადრეულ ინვესტორებსა და თანამშრომლებს ლიკვიდურობის მიღების საშუალებას აძლევს. ამ თანხაში შედის 15 მილიონი დოლარი, რომელიც 259 ამჟამინდელი და ყოფილი თანამშრომლისთვის იყო განკუთვნილი. დანარჩენი 57 მილიონი დოლარი კი, როგორც პირველადი კაპიტალი, პირდაპირ კომპანიის განვითარებას მოხმარდება.
კომპანიის თანადამფუძნებლისა და აღმასრულებელი დირექტორის, რავიტეჯა დოდას განცხადებით, ახალი კაპიტალი Merlin AI-ის კომპლექტის განვითარებასა და ხელოვნური ინტელექტის აგენტების გამოყენების გაფართოებაში ჩაიდება. ეს მარკეტინგის გუნდებს გადაწყვეტილებების მიღებასა და ეფექტიანობის ზრდაში დაეხმარება. სტარტაპი ასევე გეგმავს პროდუქტისა და საინჟინრო გუნდებთან თანამშრომლობის გაღრმავებას ანალიტიკური და ტრანზაქციული შეტყობინებების ინსტრუმენტების ერთ პაკეტში გაერთიანებით.
„როდესაც მომხმარებელთა ჩართულობას ვაანალიზებთ, ვხედავთ, რომ ის მხოლოდ მარკეტინგის გუნდებზე არაა ფოკუსირებული. პროდუქტისა და საინჟინრო გუნდებიც მუშაობენ მომხმარებლის ქცევისა და მონაცემების გააზრებაზე“, — აღნიშნა დოდამ. მისი თქმით, ეს ნაბიჯი გაზრდის კონტრაქტების საშუალო ღირებულებას და გააფართოებს კომპანიის სამიზნე ბაზარს.
MoEngage ახალი კაპიტალის ნაწილს სტრატეგიული შენაძენებისთვის გამოიყენებს, განსაკუთრებით აშშ-სა და ევროპაში. კომპანია მიზნად ისახავს ისეთი პროგრამული უზრუნველყოფის კომპანიების შეძენას, რომლებიც მის პლატფორმას შეავსებს ან ამ ბაზრებზე გაფართოებას დააჩქარებს. გარდა ამისა, სტარტაპი ხელოვნურ ინტელექტზე მომუშავე მცირე გუნდების შეძენითაცაა დაინტერესებული.
11-წლიან სტარტაპს, რომლის სათაო ოფისები ბენგალურუსა და სან-ფრანცისკოში მდებარეობს, შემოსავლების 30%-ზე მეტი ჩრდილოეთ ამერიკიდან აქვს, დაახლოებით 25% ევროპიდან და ახლო აღმოსავლეთიდან, ხოლო დარჩენილი 45% ინდოეთსა და სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიაზე მოდის. კომპანიის წლიური განმეორებადი შემოსავალი მიმდინარე წელს 100 მილიონ დოლარს მიაღწევს.
დაფინანსების სტრუქტურა, სადაც დიდი წილი მეორად ტრანზაქციებს უკავია, კომპანიას მოქნილობას ანიჭებს და საჯარო შეთავაზების (IPO) დაჩქარების აუცილებლობისგან ათავისუფლებს. „ეს გვაძლევს შესაძლებლობას, არ ვიჩქაროთ IPO-ზე გასვლა“, — განაცხადა დოდამ და დასძინა, რომ სტარტაპი ბაზრის პირობებიდან გამომდინარე, აქციების საჯარო განთავსებას რამდენიმე წელიწადში მაინც გეგმავს.
კომპანიის პროგნოზით, ის მიმდინარე კვარტალში EBITDA-ს (მოგება პროცენტების, გადასახადებისა და ამორტიზაციის გამოკლებამდე) დონეზე მომგებიანი გახდება. MoEngage-ის მიზანია, მომდევნო სამი წლის განმავლობაში წლიური ზრდის რთული ტემპი დაახლოებით 35% შეინარჩუნოს.
მსგავსი სტატიები

Adobe-ს ხელოვნური ინტელექტის სკანდალი: კომპანიას პირატული წიგნების გამოყენებაში ადანაშაულებენ
ტექნოლოგიურ გიგანტ Adobe-ს კლასობრივ სარჩელში ადანაშაულებენ ავტორთა ნაშრომების უკანონო გამოყენებაში ხელოვნური ინტელექტის მოდელის გასაწვრთნელად.

Amazon ხელოვნური ინტელექტის მიმართულებას აძლიერებს: ახალ ორგანიზაციას AWS-ის ვეტერანი უხელმძღვანელებს
Amazon-მა ხელოვნური ინტელექტის ახალი ორგანიზაცია შექმნა, რომელსაც AWS-ის აღმასრულებელი პიტერ დესანტისი უხელმძღვანელებს. კომპანია AI-ში პოზიციებს აძლიერებს.

Google-მა ახალი AI მოდელი, Gemini 3 Flash, წარადგინა და მას Gemini-ს აპლიკაციის ძირითად მოდელად აქცევს
Google-მა ახალი, სწრაფი და იაფი AI მოდელი Gemini 3 Flash გამოუშვა, რომელიც Gemini-ს აპლიკაციაში უკვე ძირითადი მოდელია და კონკურენტებს უსწრებს.