Nvidia-ს შემოსავლის 39% მხოლოდ ორ იდუმალ კლიენტზე მოდის
Nvidia-ს მეორე კვარტლის რეკორდული შემოსავლების 39% მხოლოდ ორ დაუსახელებელ კლიენტზე მოდის, რაც კომპანიის კლიენტთა ბაზის მაღალ კონცენტრაციაზე მიუთითებს.

ტექნოლოგიური გიგანტი Nvidia-ს მეორე კვარტლის შემოსავლების თითქმის 40% მხოლოდ ორმა კლიენტმა უზრუნველყო, როგორც ეს კომპანიის მიერ ფასიანი ქაღალდებისა და ბირჟების კომისიაში წარდგენილი დოკუმენტაციიდან ირკვევა.
კომპანიამ 27 ივლისს დასრულებულ კვარტალში რეკორდული - 46.7 მილიარდი დოლარის შემოსავალი დააფიქსირა, რაც წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 56%-ით მეტია. ეს ზრდა ძირითადად ხელოვნური ინტელექტის მონაცემთა ცენტრების ბუმმა განაპირობა.
ოფიციალური დოკუმენტების თანახმად, ერთ კლიენტზე მთლიანი კვარტალური შემოსავლის 23% მოდის, მეორეზე კი - 16%. კომპანია არ ასახელებს ამ კლიენტებს და მათ მხოლოდ როგორც 'კლიენტი A' და 'კლიენტი B' მოიხსენიებს. ფისკალური წლის პირველ ნახევარში ამ ორმა კლიენტმა Nvidia-ს მთლიანი შემოსავლის 20% და 15% შეადგინა.
კიდევ ოთხმა კლიენტმა კვარტალური შემოსავლის 14%, 11%, 11% და 10% უზრუნველყო. კომპანიის განმარტებით, ეს ყველა 'პირდაპირი' კლიენტია - მოწყობილობების მწარმოებლები, სისტემების ინტეგრატორები ან დისტრიბუტორები, რომლებიც ჩიპებს უშუალოდ Nvidia-სგან იძენენ.
Nvidia-ს ფინანსური დირექტორის, ნიკოლ კრესის განცხადებით, მსხვილი ღრუბლოვანი სერვისების პროვაიდერებზე კომპანიის მონაცემთა ცენტრების შემოსავლის 50% მოდის, რაც თავის მხრივ კომპანიის მთლიანი შემოსავლის 88%-ს შეადგენს.
Gimme Credit-ის ანალიტიკოსი დეივ ნოვოსელი აღნიშნავს, რომ მიუხედავად იმისა, რომ შემოსავლების ასეთი კონცენტრაცია მცირე რაოდენობის კლიენტებზე მნიშვნელოვან რისკს წარმოადგენს, ეს კლიენტები დიდი ფულადი რეზერვების მფლობელები არიან, გენერირებენ თავისუფალი ფულადი სახსრების მნიშვნელოვან მოცულობას და მომდევნო წლებში მონაცემთა ცენტრებში მასშტაბურ ინვესტიციებს გეგმავენ.