Skip to main content
სტარტაპი17.11.20254 ნახვა

სან-ფრანცისკოს მერი: „ჩვენ ახალი ტექნოლოგიების საცდელი პოლიგონი უნდა ვიყოთ“

სან-ფრანცისკოს მერი, დენიელ ლური, მხარს უჭერს ქალაქის ახალი ტექნოლოგიების, მათ შორის, უპილოტო ტაქსების საცდელ პოლიგონად ქცევას.

სან-ფრანცისკოს მერი: „ჩვენ ახალი ტექნოლოგიების საცდელი პოლიგონი უნდა ვიყოთ“

სან-ფრანცისკოს ქუჩებში Waymo-სა და Zoox-ის უპილოტო ტაქსები უკვე ჩვეულებრივი მოვლენაა, მალე კი მათ Uber-იც შეუერთდება, რომელიც Lucid-თან და Nuro-სთან პარტნიორობით გეგმავს ბაზარზე შემოსვლას. ქალაქის მერის, დენიელ ლურის, თქმით, ეს სწორედ ის მიმართულებაა, რომელსაც სან-ფრანცისკო უნდა მიჰყვეს.

„ვფიქრობ, ჩვენ უნდა ვიყოთ ახალი ტექნოლოგიების, ხელოვნური ინტელექტისა და ჯანდაცვის ტექნოლოგიების საცდელი პოლიგონი“, — განაცხადა ლურიმ ოთხშაბათს, TechCrunch Disrupt-ის მთავარ სცენაზე გამოსვლისას. „ჩვენ ყოველთვის ასეთები ვიყავით და ჩემი ხელმძღვანელობით, ამ მიმართულებით ლიდერობას გავაგრძელებთ“.

მერმა დასძინა, რომ ამაყობს Alphabet-ის კუთვნილი ავტონომიური მანქანების კომპანია Waymo-ს წარმატებით და აღნიშნა, რომ „სხვებსაც მივესალმებით“. ლურიმ ხაზგასმით აღნიშნა, რომ უსაფრთხოება უპირველესია, თუმცა განმარტა, რომ ავტონომიური მანქანების რეგულაციები შტატის დონეზე კონტროლდება.

კალიფორნიის საავტომობილო დეპარტამენტი (DMV) არეგულირებს ავტონომიური მანქანების ტესტირებასა და დანერგვას. თუმცა, კომპანიებს, რომლებსაც რობოტაქსებით ფასიანი მომსახურების შეთავაზება სურთ, დამატებით კალიფორნიის საზოგადოებრივი კომუნალური მომსახურების კომისიისგან (CPUC) ნებართვის აღებაც სჭირდებათ.

სან-ფრანცისკოს ღია პოლიტიკა მკვეთრად განსხვავდება სხვა ქალაქების პოზიციისგან. მაგალითად, ბოსტონი ავტონომიური მანქანების აკრძალვასაც კი განიხილავდა. „Waymo-მ დაამტკიცა, რომ უსაფრთხოა“, — განაცხადა ლურიმ და აღნიშნა, რომ რობოტაქსებმა ტურისტებიც კი მიიზიდა, რომლებიც ქალაქში სპეციალურად უპილოტო მანქანით მგზავრობისთვის ჩამოდიან.

„ვიმედოვნებთ, რომ მალე ისინი აეროპორტშიც დაიწყებენ მუშაობას და მგზავრებს ქალაქის ცენტრში ჩამოიყვანენ“, — დასძინა მან. მიუხედავად ამისა, ტექნოლოგიას მოწინააღმდეგეებიც ჰყავს. მაგალითად, პროფკავშირი Teamsters Union სამუშაო ადგილების დასაცავად თვითმართვადი სატვირთო მანქანების შეზღუდვას ლობირებს.

თავის მხრივ, ლური ოპტიმისტურად არის განწყობილი ტექნოლოგიების მიმართ და თვლის, რომ მას ქალაქისთვის ფული და სამუშაო ადგილები მოაქვს. „ჩვენ გვჯერა მომავლის“, — თქვა მან. „მომავალი ყოველთვის სან-ფრანცისკოში იწყება და ჩვენ ამ პროცესის ნაწილი ვიქნებით“.

წყარო: TechCrunch Startups
გაზიარება:

მსგავსი სტატიები

დანიურმა FlatPay-მ მილიარდიან შეფასებას მიაღწია — როგორ გეგმავს სტარტაპი ევროპის ბაზრის შეცვლას
სტარტაპი

დანიურმა FlatPay-მ მილიარდიან შეფასებას მიაღწია — როგორ გეგმავს სტარტაპი ევროპის ბაზრის შეცვლას

დანიურმა ფინტექ-სტარტაპმა FlatPay-მ, რომელიც მცირე ბიზნესს ემსახურება, €1.5 მილიარდის შეფასებას მიაღწია და ევროპაში მასშტაბურ გაფართოებას გეგმავს.

17.11.2025
JPMorgan-ი თაღლითობაში მსჯავრდებული სტარტაპის დამფუძნებლის 142-მილიონიანი იურიდიული ხარჯების გადახდაზე უარს ამბობს
სტარტაპი

JPMorgan-ი თაღლითობაში მსჯავრდებული სტარტაპის დამფუძნებლის 142-მილიონიანი იურიდიული ხარჯების გადახდაზე უარს ამბობს

JPMorgan Chase-ი სასამართლოს გადაწყვეტილებას ასაჩივრებს, რომელიც ბანკს სტარტაპ Frank-ის დამფუძნებლის, ჩარლი ჯევისის, იურიდიული ხარჯების დაფარვას ავალდებულებს.

16.11.2025
სტარტაპი

ტექნოლოგიური სექტორის რყევები: 2024 წლის მასშტაბური დათხოვნების სრული ქრონიკა

2024 წელს ტექნოლოგიურ სექტორში მასობრივი დათხოვნები გრძელდება. Google, Amazon, Microsoft და სხვა გიგანტები ათასობით თანამშრომელს უშვებენ.

15.11.2025