Skip to main content
ტრანსპორტი11.8.202524 ნახვა

Tesla-ს სარისკო ნაბიჯი: გადაადგილების სერვისიდან ავტონომიურ ტაქსებამდე

Tesla-ს მცდელობა გადაადგილების სერვისიდან სრულად ავტონომიურ რობოტაქსებზე გადასვლის შესახებ და ამ პროცესში არსებული გამოწვევები

Tesla-ს სარისკო ნაბიჯი: გადაადგილების სერვისიდან ავტონომიურ ტაქსებამდე

Tesla-ს გენერალური დირექტორი ილონ მასკი რთული გამოწვევის წინაშე დგას. მისი მცდელობა, წარმოაჩინოს კომპანია როგორც ხელოვნური ინტელექტისა და რობოტიკის მწარმოებელი და არა მხოლოდ ელექტრომობილების მწარმოებელი, ჯერჯერობით სრულ წარმატებას ვერ აღწევს.

მიუხედავად იმისა, რომ Tesla-ს ელექტრომობილები ტექნოლოგიურად მოწინავეა, განსაკუთრებით მათი პროგრამული უზრუნველყოფისა და მართვის სისტემების თვალსაზრისით, კომპანიის შემოსავლების უდიდესი ნაწილი კვლავ ავტომობილების გაყიდვებიდან მოდის.

ივნისში კომპანიამ ოსტინში, ტეხასის შტატში, შეზღუდული რობოტაქსის სერვისი წამოიწყო, სადაც მანქანებში Tesla-ს თანამშრომელი იმყოფება წინა სავარძელზე. თუმცა, ეს ჯერ კიდევ შორსაა მასკის თავდაპირველი ხედვისგან, სადაც Tesla-ს მფლობელებს საკუთარი ავტომობილების რობოტაქსებად გამოყენებით შემოსავლის მიღება შეეძლებოდათ.

სან-ფრანცისკოს ყურის რეგიონში კომპანიამ ახალი გადაადგილების სერვისი წამოიწყო, რომელსაც ბევრი შეცდომით რობოტაქსის სერვისს უწოდებს. მნიშვნელოვანია აღინიშნოს, რომ Tesla-ს ჯერ არ მიუღია საჭირო ნებართვები კალიფორნიის DMV-სგან ავტონომიური მანქანების ტესტირებისთვის.

კომპანიის სხვა მნიშვნელოვანი მოვლენებიდან აღსანიშნავია Aurora-ს პროგრესი, რომელმაც დალასიდან ჰიუსტონამდე სამი თვითმართვადი სატვირთო მანქანა კომერციულად ამუშავა, რომლებმაც ივნისის ბოლოსთვის 20,000-ზე მეტი მილი გაიარეს უმძღოლოდ.

Waymo გეგმავს რობოტაქსის სერვისის გაშვებას დალასში მომავალ წელს Avis Budget Group-თან პარტნიორობით. ამასთან, კომპანიის ორი რობოტაქსი ერთმანეთს შეეჯახა ფენიქსში, რაც მიუთითებს, რომ ტექნოლოგია კვლავ საჭიროებს დახვეწას.

Lyft-მა განაცხადა, რომ 2026 წლის ბოლოს ავსტრიული მწარმოებლის Benteler Group-ის ავტონომიურ შატლებს დაამატებს თავის ქსელს, რომლებიც აშშ-ს ქალაქებსა და აეროპორტებში იმუშავებენ.