Waymo მასშტაბურ ექსპანსიას იწყებს: რობოტაქსები სამ ახალ ქალაქში გამოჩნდება
Alphabet-ის მფლობელობაში მყოფი Waymo რობოტაქსების სერვისს დეტროიტში, ლას-ვეგასსა და სან-დიეგოში იწყებს და ბაზარზე დომინირებას აძლიერებს.

Alphabet-ის მფლობელობაში მყოფმა კომპანია Waymo-მ ორშაბათს განაცხადა, რომ რობოტაქსების სერვისს დეტროიტში, ლას-ვეგასსა და სან-დიეგოში იწყებს. ეს ნაბიჯი კომპანიის გაფართოების გეგმების დაჩქარებაზე მიუთითებს და ასახავს მის ტრანსფორმაციას ავტონომიური მართვის ტექნოლოგიების დეველოპერიდან კომერციულ საწარმოდ.
ეს განცხადება Waymo-ს თანა-აღმასრულებელი დირექტორის, ტეკედრა მავაკანას კომენტარს მოჰყვა, რომელმაც გასულ კვირას TechCrunch Disrupt 2025-ზე აღნიშნა, რომ კომპანიისთვის მასშტაბირება სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია. „2026 წლის ბოლოსთვის, ჩვენგან კვირაში 1 მილიონი მგზავრობის შეთავაზებას უნდა ელოდოთ“, — განაცხადა მავაკანამ. შედარებისთვის, აპრილის მონაცემებით, Waymo კვირაში 250,000-ზე მეტ მგზავრობას ასრულებდა და მას შემდეგ ეს რიცხვი კიდევ გაიზარდა, თუმცა ზუსტი მონაცემები არ სახელდება.
Waymo წლების განმავლობაში სილიკონის ველზე ამოწმებდა თავის ტექნოლოგიას, სანამ კომერციულ სერვისს ფინიქსში, შემდეგ კი სან-ფრანცისკოს ყურის ტერიტორიასა და ლოს-ანჯელესში გაუშვებდა. გასულ წელს კომპანიამ, Uber-თან პარტნიორობით, რობოტაქსები ატლანტასა და ოსტინშიც დაამატა. Waymo-ს ასევე აქვს გეგმები, რომ 2026 წელს კომერციული საქმიანობა რამდენიმე ახალ ბაზარზე გააფართოოს, მათ შორის დენვერში, მაიამიში, ნეშვილში, ლონდონში, სიეტლსა და ვაშინგტონში.
კომპანიის ცნობით, ამ კვირიდან სამ ახალ ქალაქში თვითმართვადი Jaguar I-Pace და Zeekr RT მოდელის ავტომობილების ნაზავი გამოჩნდება. თუმცა, სერვისი ფართო საზოგადოებისთვის თავდაპირველად ხელმისაწვდომი არ იქნება. Waymo-ს ბაზარზე შესვლის სტრატეგია, როგორც წესი, ქალაქის ქუჩების დასაგეგმად ადამიანების მიერ მანქანების მექანიკური მართვით იწყება.
შემდგომ ეტაპზე, ავტომობილიდან იხსნება უსაფრთხოების ოპერატორი და კამერებით, რადარებით, ლიდარის სენსორებითა და თვითმართვადი პროგრამული უზრუნველყოფით აღჭურვილი მანქანები დამოუკიდებლად გადაადგილდებიან. უპილოტო ტესტირების პერიოდის შემდეგ, Waymo სერვისზე წვდომას თანამშრომლებს, მედიას და ზოგიერთ მომხმარებელს სთავაზობს, სანამ მას საბოლოოდ საჯაროს გახდის.
ლას-ვეგასის მერმა, შელი ბერკლიმ, განაცხადა, რომ „Waymo-სა და მისი ავტონომიური მართვის ტექნოლოგიის შემოსვლა სამეცნიერო ექსპერიმენტი კი არა, არამედ გამოცდილი, უსაფრთხო და ახალი ალტერნატივაა“. მისი თქმით, ეს დაეხმარება როგორც ადგილობრივ მოსახლეობას, ისე ქალაქის მილიონობით ვიზიტორს გადაადგილებაში. ბერკლიმ დასძინა, რომ ქალაქი უზრუნველყოფს ამ ტექნოლოგიის პასუხისმგებლობით დანერგვას.
Waymo-სთვის ეს სამი ქალაქი უცხო არ არის, რადგან კომპანიას აქ თავისი ავტონომიური მანქანები ადრეც ჰყავდა გამოცდილი. მეტიც, დეტროიტის რაიონში Waymo-ს საინჟინრო გუნდიც ჰყავს. კომპანია აცხადებს, რომ მზად არის დეტროიტის თოვლიანი პირობებისთვის, რადგან რამდენიმე სეზონის განმავლობაში ატარებდა ტესტებს ზამთრის ამინდში მუშაობის შესაძლებლობების გასაუმჯობესებლად.
Waymo აღნიშნავს, რომ მისი სწრაფი გაფართოება თვითმართვადი სისტემის განზოგადებული მიდგომის დამსახურებაა. ამ ზრდამ Waymo რობოტაქსების ბაზარზე დომინანტ მოთამაშედ აქცია. თუმცა, ბაზრის წილისთვის სხვა კომპანიებიც იბრძვიან, მათ შორისაა Zoox, რომელიც ლას-ვეგასში უფასო რობოტაქსის სერვისს ოპერირებს, და Tesla, რომელსაც ოსტინის ნაწილში აქვს რობოტაქსის სერვისი, სადაც მგზავრის სავარძელზე ჯერ კიდევ ადამიანი ზის.
მსგავსი სტატიები

სან-ფრანცისკოში საყვარელი კატის სიკვდილი Waymo-ს მიმართ კრიტიკას აძლიერებს
სან-ფრანცისკოში Waymo-ს რობოტაქსის მიერ კატის სიკვდილმა საზოგადოებრივი დებატები და პოლიტიკური კრიტიკა გამოიწვია უპილოტო მანქანების უსაფრთხოების შესახებ.

Waymo-ს რობოტაქსები ავტობანებზე გადიან — ეს ნამდვილი გარღვევაა ავტონომიური ტრანსპორტისთვის
Waymo-ს რობოტაქსების სერვისი ავტობანებზე გაფართოვდა, რაც მგზავრობის დროს 50%-ით ამცირებს. ინდუსტრიაში სხვა სიახლეებიც მრავლადაა.

Waymo-ს კრიტიკის შემდეგ, Tesla მართვის სისტემის უსაფრთხოების დეტალურ ანგარიშს აქვეყნებს
კონკურენტი კომპანია Waymo-ს კრიტიკის საპასუხოდ, Tesla-მ მართვის დამხმარე სისტემის უსაფრთხოების შესახებ დეტალური მონაცემები გამოაქვეყნა.