Skip to main content
სტარტაპი17.11.20252 ნახვა

Bluesky 40 მილიონ მომხმარებელს აღწევს და „დისლაიქების“ ფუნქციის ტესტირებას იწყებს

სოციალური ქსელი Bluesky 40 მილიონ მომხმარებელს ითვლის და პერსონალიზაციის გასაუმჯობესებლად „დისლაიქების“ ფუნქციის ტესტირებას იწყებს.

Bluesky 40 მილიონ მომხმარებელს აღწევს და „დისლაიქების“ ფუნქციის ტესტირებას იწყებს

სოციალურმა ქსელმა Bluesky-მ, რომელმაც ახლახან 40 მილიონი მომხმარებლის ზღვარს მიაღწია, გამოაცხადა, რომ მალე „დისლაიქების“ ფუნქციის ბეტა-ტესტირებას დაიწყებს. ამ სიახლის მიზანია მთავარი „Discover“ და სხვა სიახლეების ზოლების პერსონალიზაციის გაუმჯობესება. ეს ცვლილება პლატფორმის მიერ დაანონსებული განახლებების პაკეტის ნაწილია, რომელიც ასევე მოიცავს კომენტარებზე პასუხების სისტემის დახვეწას, ტოქსიკური კომენტარების უკეთ ამოცნობას და მომხმარებლისთვის უფრო რელევანტური დისკუსიების პრიორიტეტიზაციას.

„დისლაიქების“ ფუნქციის ამოქმედების შემდეგ, სისტემა გაითვალისწინებს ამ ახალ სიგნალს მომხმარებლის გამოცდილების გასაუმჯობესებლად. როდესაც მომხმარებლები პოსტებს „დაადისლაიქებენ“, ალგორითმი ისწავლის, თუ როგორი ტიპის კონტენტის ნახვა სურთ მათ ნაკლებად. ეს გავლენას მოახდენს არა მხოლოდ სიახლეების ზოლში პოსტების რანჟირებაზე, არამედ კომენტარებზე პასუხების ჩვენების თანმიმდევრობაზეც.

კომპანიის განმარტებით, ცვლილებები მიზნად ისახავს Bluesky აქციოს სივრცედ, სადაც „უფრო სახალისო, გულწრფელი და პატივისცემით სავსე ურთიერთობებია“. ეს გადაწყვეტილება პლატფორმაზე ბოლო ერთი თვის განმავლობაში არსებულ მღელვარებას მოჰყვა, როდესაც მომხმარებელთა ნაწილმა კვლავ გააკრიტიკა კომპანია მოდერაციის პოლიტიკის გამო. მიუხედავად იმისა, რომ Bluesky დეცენტრალიზებულ ქსელად არის ჩაფიქრებული, სადაც მომხმარებლები თავად მართავენ მოდერაციას, ზოგიერთი მათგანი პლატფორმისგან პირდაპირ ითხოვს სადავო ფიგურებისა და „ცუდი აქტორების“ დაბლოკვას.

თუმცა, Bluesky უპირატესობას ანიჭებს მომხმარებლებისთვის საკუთარი გამოცდილების სამართავი ინსტრუმენტების მიწოდებას. დღესდღეობით, ეს მოიცავს მოდერაციის სიებს, რომლებიც მომხმარებლებს საშუალებას აძლევს სწრაფად დაბლოკონ ადამიანთა ჯგუფები, კონტენტის ფილტრებს, ცალკეული სიტყვების და заглуშვას და მოდერაციის სხვა სერვისების გამოწერის შესაძლებლობას. პლატფორმა ასევე იძლევა ციტირებული პოსტების მოშორების ფუნქციას, რათა შეიზღუდოს არასასურველი ყურადღება, რაც X-ზე (ყოფილი Twitter) „დანქინგის“ ტოქსიკური კულტურის ერთ-ერთი მთავარი მახასიათებელია.

„დისლაიქების“ გარდა, კომპანია აცხადებს, რომ ტესტავს რანჟირების განახლებების, დიზაინის ცვლილებებისა და უკუკავშირის სხვა ინსტრუმენტების ნაზავს ქსელში დისკუსიების გასაუმჯობესებლად. ამაში შედის ახალი სისტემა, რომელიც შექმნის Bluesky-ზე არსებული „სოციალური სამეზობლოების“ რუკას, რაც გულისხმობს კავშირების იდენტიფიცირებას იმ ადამიანებს შორის, რომლებიც ხშირად ურთიერთობენ და პასუხობენ ერთმანეთს. Bluesky-ს თქმით, ის პრიორიტეტს მიანიჭებს „თქვენს სამეზობლოსთან უფრო ახლოს“ მყოფი ადამიანების პასუხებს, რათა სიახლეების ზოლში ნაჩვენები საუბრები უფრო რელევანტური და ნაცნობი გახდეს.

ეს მიდგომა განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია კონკურენტ პლატფორმა Threads-თან შედარებით, რომელსაც ამ მიმართულებით პრობლემები ჰქონდა. როგორც გამოცემა Newsletter-ის ავტორმა, მაქს რიდმა, გასულ წელს აღნიშნა, Threads-ის მომხმარებლები ხშირად ხვდებოდნენ გაუგებარ სიახლეების ზოლში, სადაც ჩნდებოდა საუბრები, რომლებთანაც მათ კავშირი არ ჰქონდათ. რიდის თქმით, „ხშირად შეუძლებელი იყო იმის გარკვევა, თუ ვინ ვის პასუხობდა, სად და რატომ ხედავდი კონკრეტულ პოსტებს. ისინი არსაიდან ჩნდებოდნენ და არსად მიდიოდნენ“. Bluesky-ს გეგმა „სოციალური სამეზობლოების“ შექმნის შესახებ, პლატფორმის ზრდასთან ერთად, სწორედ ამ პრობლემის მოგვარებას ისახავს მიზნად.

კომპანიის განცხადებით, მათი უახლესი მოდელი უკეთ ახდენს „ტოქსიკური, სპამური, თემისგან აცდენილი ან არაკეთილსინდისიერად დაწერილი“ პასუხების იდენტიფიცირებას და მათ რანგს დაბლა სწევს დისკუსიებში, ძიების შედეგებსა და შეტყობინებებში. კიდევ ერთი ცვლილება „პასუხის“ ღილაკს ეხება, რომელიც ახლა მომხმარებელს პირდაპირ პასუხის დასაწერ ფანჯარაში გადაყვანის ნაცვლად, სრულ დისკუსიასთან მიიყვანს. ეს წაახალისებს მომხმარებლებს, პასუხის გაცემამდე წაიკითხონ მთლიანი თემა, რაც, Bluesky-ს თქმით, „კონტენტის კოლაფსისა და განმეორებითი პასუხების“ შემცირების მარტივი გზაა — კრიტიკა, რომელიც ხშირად ისმის Twitter/X-ის მიმართ.

წყარო: TechCrunch Startups
გაზიარება:

მსგავსი სტატიები

დანიურმა FlatPay-მ მილიარდიან შეფასებას მიაღწია — როგორ გეგმავს სტარტაპი ევროპის ბაზრის შეცვლას
სტარტაპი

დანიურმა FlatPay-მ მილიარდიან შეფასებას მიაღწია — როგორ გეგმავს სტარტაპი ევროპის ბაზრის შეცვლას

დანიურმა ფინტექ-სტარტაპმა FlatPay-მ, რომელიც მცირე ბიზნესს ემსახურება, €1.5 მილიარდის შეფასებას მიაღწია და ევროპაში მასშტაბურ გაფართოებას გეგმავს.

17.11.2025
JPMorgan-ი თაღლითობაში მსჯავრდებული სტარტაპის დამფუძნებლის 142-მილიონიანი იურიდიული ხარჯების გადახდაზე უარს ამბობს
სტარტაპი

JPMorgan-ი თაღლითობაში მსჯავრდებული სტარტაპის დამფუძნებლის 142-მილიონიანი იურიდიული ხარჯების გადახდაზე უარს ამბობს

JPMorgan Chase-ი სასამართლოს გადაწყვეტილებას ასაჩივრებს, რომელიც ბანკს სტარტაპ Frank-ის დამფუძნებლის, ჩარლი ჯევისის, იურიდიული ხარჯების დაფარვას ავალდებულებს.

16.11.2025
სტარტაპი

ტექნოლოგიური სექტორის რყევები: 2024 წლის მასშტაბური დათხოვნების სრული ქრონიკა

2024 წელს ტექნოლოგიურ სექტორში მასობრივი დათხოვნები გრძელდება. Google, Amazon, Microsoft და სხვა გიგანტები ათასობით თანამშრომელს უშვებენ.

15.11.2025