Skip to main content
სტარტაპი12.11.20251 ნახვა

Pine Labs გლობალურ ამბიციებს IPO-ს შემცირებული შეფასების ფონზეც კი არ თმობს

ინდური ფინტექ-კომპანია Pine Labs, PayPal-ისა და Mastercard-ის მხარდაჭერით, საჯარო ხდება, თუმცა 40%-ით შემცირებული შეფასებით.

Pine Labs გლობალურ ამბიციებს IPO-ს შემცირებული შეფასების ფონზეც კი არ თმობს

ინდური ფინტექ-კომპანია Pine Labs, რომელსაც ისეთი გიგანტები, როგორებიც PayPal და Mastercard არიან, უჭერენ მხარს, პირველად საჯარო შეთავაზებას (IPO) იწყებს. აღსანიშნავია, რომ კომპანია ბირჟაზე გადის დაახლოებით 40%-ით შემცირებული შეფასებით მის ბოლო კერძო დაფინანსების რაუნდთან შედარებით, თუმცა, ამავდროულად, აორმაგებს ძალისხმევას საკუთარი პლატფორმის გლობალურ ბაზარზე გასატანად.

გურუგრამში დაფუძნებულმა კომპანიამ აქციების ფასის დიაპაზონი 210-221 ინდური რუპიით (დაახლოებით 2.00-2.50 აშშ დოლარი) განსაზღვრა. ეს ნიშნავს, რომ კომპანიის ჯამური შეფასება, მაქსიმალური ფასის შემთხვევაში, დაახლოებით 254 მილიარდ რუპიას (დაახლოებით 2.9 მილიარდი დოლარი) შეადგენს. ეს მაჩვენებელი მნიშვნელოვნად, დაახლოებით 40%-ით, ჩამორჩება 2022 წლის კერძო შეფასებას, რომელიც 5 მილიარდ დოლარს აჭარბებდა.

გარდა ამისა, Pine Labs-მა 20%-ით შეამცირა პირველადი შეთავაზების მოცულობა, რომელიც 26 მილიარდი რუპიიდან 20.8 მილიარდ რუპიამდე (დაახლოებით 234 მილიონი დოლარი) ჩამოვიდა. ასევე, 44%-ით შემცირდა გასაყიდად გამოტანილი აქციების რაოდენობაც, რომელიც თავდაპირველად დაგეგმილი 148 მილიონიდან 82.3 მილიონამდე დავიდა. აქციების ნაწილს ყიდიან ისეთი არსებული ინვესტორები, როგორებიც არიან Peak XV Partners, Temasek Holdings, PayPal და Mastercard.

კომპანიის აღმასრულებელმა დირექტორმა, ამრიშ რაუმ, პრესკონფერენციაზე განაცხადა, რომ ინვესტორებმა თავიანთი წილის უფრო დიდი ნაწილის შენარჩუნება გადაწყვიტეს, რამაც გასაყიდად შეთავაზებული აქციების მოცულობის შემცირება გამოიწვია. „IPO-ს ფასის განსაზღვრისას ჩვენი მიზანი იყო კეთილგანწყობის მოპოვება და ყველას მხარდაჭერის უზრუნველყოფა. გვჯერა, რომ ამას მივაღწიეთ, რადგან წარმატებული IPO-ს შესაქმნელად მთელი „სოფლის“ ერთად დგომაა საჭირო“, - აღნიშნა მან.

1998 წელს დაარსებული Pine Labs თავდაპირველად სავაჭრო ობიექტებისთვის საგადახდო ტერმინალების დანერგვაზე იყო ფოკუსირებული. მას შემდეგ კომპანია მნიშვნელოვნად განვითარდა და დღეს გადახდების მიღების გარდა, ისეთ პლატფორმებთან თანამშრომლობს, როგორებიცაა Amazon Pay და CRED, და მომხმარებელს გადახდების, ტრანზაქციებისა და სხვა ფინანსური სერვისების ფართო სპექტრს სთავაზობს.

ამრიშ რაუს თქმით, ამჟამად კომპანიის შემოსავლების დაახლოებით 70% ციფრულ ინფრასტრუქტურასა და სატრანზაქციო მომსახურებაზე მოდის, ხოლო დანარჩენი 30% - საემისიო და ექვაირინგის ბიზნესზე. Pine Labs ერთ-ერთია იმ მცირერიცხოვან ინდურ სტარტაპებს შორის, რომლებიც უკვე ემსახურებიან მომხმარებლებს ქვეყნის ფარგლებს გარეთ და IPO-ს შემდეგ საერთაშორისო მასშტაბების გაფართოებას გეგმავენ.

კომპანია ამჟამად 980,000-ზე მეტ სავაჭრო ობიექტს, 716 სამომხმარებლო ბრენდს და 177 ფინანსურ ინსტიტუტს ემსახურება. ჯამურად, მის პლატფორმაზე 6 მილიარდზე მეტი ტრანზაქცია განხორციელდა, რომელთა საერთო ღირებულებამ 11.4 ტრილიონ რუპიას (დაახლოებით 128 მილიარდი დოლარი) გადააჭარბა. Pine Labs უკვე ოპერირებს 20 ქვეყანაში, მათ შორის მალაიზიაში, სინგაპურში, ავსტრალიაში, აფრიკის ქვეყნებში, არაბთა გაერთიანებულ საამიროებსა და აშშ-ში.

„ის, რაც ჩვენ ფინტექის სფეროში ინდოეთში გავაკეთეთ, ვერცერთმა სხვა ქვეყანამ ვერ შეძლო. ჩვენ გვაქვს შესაძლებლობა, ავიღოთ ეს ინტელექტუალური საკუთრება, ჩვენ მიერ შემუშავებული ტექნოლოგიური სტეკი და ის გლობალური გავხადოთ. ჩვენი ფინტექ-პროდუქტები ძალიან მოთხოვნადია გლობალურ ბაზრებზე, რის გამოც ვიზიდავთ კლიენტებს ამ საერთაშორისო ბაზრებზე“, - განაცხადა რაუმ.

ფინანსური თვალსაზრისით, კომპანია ივნისის კვარტალში მოგებაზე გავიდა და 47.86 მილიონი რუპიის (დაახლოებით 540,000 დოლარი) წმინდა მოგება დააფიქსირა, წინა წლის ანალოგიურ პერიოდში დაფიქსირებული 278.89 მილიონი რუპიის ზარალის საპირისპიროდ. საოპერაციო შემოსავალი წლიურად 17.9%-ით გაიზარდა და 6.16 მილიარდ რუპიას (დაახლოებით 69 მილიონი დოლარი) მიაღწია. კომპანიის საერთო შემოსავლის დაახლოებით 15% საზღვარგარეთის ბიზნესზე მოდის.

ინდოეთში Pine Labs-ის მთავარი კონკურენტები არიან Razorpay, Paytm და Walmart-ის მფლობელობაში მყოფი PhonePe. კომპანიის ბირჟაზე გასვლა ემთხვევა ინდური ტექნოლოგიური კომპანიების IPO-ს ტალღას, რომელშიც ასევე მონაწილეობენ Groww, Lenskart, Shadowfax, Meesho და BoAt.

წყარო: TechCrunch Startups
გაზიარება:

მსგავსი სტატიები

გრძელვადიანი ხედვა: რატომ უნდა დაგეგმოს სტარტაპმა Series D რაუნდი პირველივე დღიდან
სტარტაპი

გრძელვადიანი ხედვა: რატომ უნდა დაგეგმოს სტარტაპმა Series D რაუნდი პირველივე დღიდან

ექსპერტები გვირჩევენ, როგორ უნდა დაგეგმონ სტარტაპის დამფუძნებლებმა გვიანი ეტაპის დაფინანსება ბიზნესის დაწყების პირველივე დღიდან.

11.11.2025
Kaltura 27 მილიონ დოლარად ისრაელურ AI-სტარტაპს, eSelf-ს, ყიდულობს
სტარტაპი

Kaltura 27 მილიონ დოლარად ისრაელურ AI-სტარტაპს, eSelf-ს, ყიდულობს

AI ვიდეო პლატფორმა Kaltura 27 მილიონ დოლარად ყიდულობს ისრაელურ სტარტაპს, რომელიც ფოტორეალისტურ მოსაუბრე ავატარებს ქმნის.

11.11.2025
NBA-ს ვარსკვლავმა, მაილს მაკბრაიდმა, მეგობრების საპოვნელი აპლიკაცია Mmotion შექმნა
სტარტაპი

NBA-ს ვარსკვლავმა, მაილს მაკბრაიდმა, მეგობრების საპოვნელი აპლიკაცია Mmotion შექმნა

„ნიუ-იორკ ნიქსის“ მოთამაშე მაილს მაკბრაიდმა ნიუ-იორკში განცდილი მარტოობის შემდეგ შექმნა აპლიკაცია, რომელიც მომხმარებლებს საერთო ინტერესების მიხედვით პოულობს.

10.11.2025