Ford-ი F-150 Lightning-ის წარმოებას აჩერებს და ბენზინის მოდელებზე გადადის
Ford-ი დროებით აჩერებს პოპულარული ელექტრო პიკაპის, F-150 Lightning-ის წარმოებას და უპირატესობას ბენზინისა და ჰიბრიდულ მოდელებს ანიჭებს.

კომპანია Ford Motor-მა მიიღო სტრატეგიული გადაწყვეტილება, დროებით შეაჩეროს სრულად ელექტრო პიკაპის, F-150 Lightning-ის წარმოება. ამის მიზეზი ალუმინის მიმწოდებელი უმნიშვნელოვანესი ქარხნის ხანძრის შედეგად გამოწვეული დანაკარგებია, რის გამოც კომპანია საწარმოო პრიორიტეტს ბენზინზე მომუშავე და ჰიბრიდულ F-150 და F-Series Super Duty მოდელებს ანიჭებს.
წარმოების შეჩერება მიჩიგანის შტატის ქალაქ დირბორნში მდებარე რუჟის ელექტრომობილების ცენტრში (Rouge Electric Vehicle Center) მოხდება. Ford-ის განმარტებით, ბენზინისა და ჰიბრიდული F-სერიის პიკაპები კომპანიისთვის უფრო მომგებიანია და, ამავდროულად, ნაკლებ ალუმინს მოითხოვს, რაც მიმწოდებელთან შექმნილი კრიზისის ფონზე გადამწყვეტი ფაქტორია.
მიუხედავად იმისა, რომ Ford-ი აქტიურად უსვამდა ხაზს F-150 Lightning-ის გაყიდვების ზრდას, მისი მაჩვენებლები კვლავ მნიშვნელოვნად ჩამორჩება ბენზინის ანალოგებს. მესამე კვარტალში კომპანიამ 10,005 ერთეული F-150 Lightning გაყიდა, რაც წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 39.7%-იანი ზრდაა. თუმცა, კონტექსტისთვის, ამავე პერიოდში Ford-მა სულ 545,522 ავტომობილი გაყიდა, საიდანაც 207,732 F-სერიის პიკაპებზე მოდიოდა.
2025 წლის პირველი ცხრა თვის მონაცემებით, Ford-მა 23,034 ერთეული F-150 Lightning გაყიდა, რაც დაახლოებით 1%-ით მეტია 2024 წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელზე. კომპანიის წარმომადგენლის თქმით, მიუხედავად იმისა, რომ F-150 აშშ-ში ყველაზე გაყიდვადი ელექტრო პიკაპია, ამ ეტაპზე კომპანია ფოკუსირებულია ბენზინისა და ჰიბრიდული მოდელების წარმოებაზე.
კრიზისის მთავარი მიზეზი 16 სექტემბერს მომწოდებელი კომპანია Novelis-ის ქარხანაში გაჩენილი ხანძარი გახდა, რომელიც ნიუ-იორკის შტატის ქალაქ ოსვეგოში მდებარეობს. ხანძარმა სერიოზულად დააზიანა ქარხნის ცხელი გლინვის საამქრო. Novelis-ის პროგნოზით, საამქროს მუშაობის აღდგენა 2025 წლის დეკემბრისთვის იქნება შესაძლებელი.
ხანძარმა Ford-ს სერიოზული ფინანსური ზარალი მიაყენა. კომპანიის პროგნოზით, მეოთხე კვარტალში ზარალი 2 მილიარდ დოლარს მიაღწევს. ამასთან ერთად, სატარიფო წნეხის გამო მოსალოდნელი 1 მილიარდი დოლარის დანაკარგის გათვალისწინებით, Ford-მა 2025 წლის მოგების პროგნოზი 6.5 მილიარდი დოლარიდან 6 მილიარდ დოლარამდე შეამცირა.
დანაკარგების აღსადგენად Ford-ი გეგმავს 2026 წელს F-სერიის წარმოების მოცულობა 50,000-ზე მეტი ერთეულით გაზარდოს, რისთვისაც მესამე სამუშაო ცვლას დაამატებს. ეს გეგმა 1,000-მდე ახალი სამუშაო ადგილის შექმნას ითვალისწინებს. რუჟის ელექტრომობილების ცენტრის ყველა საათობრივად დასაქმებული თანამშრომელი მეზობლად მდებარე დირბორნის სატვირთო მანქანების ქარხანაში გადავა ახალ ცვლაში სამუშაოდ.
„ჩვენ გვაქვს F-150 Lightning-ის საკმარისი მარაგი და რუჟის ელექტრომობილების ცენტრის მუშაობას შესაფერის დროს განვაახლებთ, თუმცა ამ ეტაპზე ზუსტი თარიღი არ გვაქვს“, - განაცხადა Ford-ის წარმომადგენელმა, იან ტიბოდომ.
მსგავსი სტატიები

FedEx-ი ელექტრო სატვირთოების სტარტაპ Harbinger-ში 160 მილიონ დოლარს აბანდებს
FedEx-ი ელექტრო სატვირთოების სტარტაპ Harbinger-ში 160 მილიონ დოლარს აბანდებს და კომპანიისგან 53 ერთეულ შასის უკვეთავს.

Rivian-ი აქციონერებთან დავას 250 მილიონი დოლარით მოაგვარებს R1 მოდელების ფასების ზრდის გამო
ელექტრომობილების მწარმოებელი Rivian-ი 250 მილიონ დოლარს გადაიხდის აქციონერების სარჩელის მოსაგვარებლად, რომელიც R1 მოდელების ფასების სკანდალურ ზრდას მოჰყვა.

Rivian-ის დირექტორი მარკეტინგს უხელმძღვანელებს — კომპანია R2-ის პრემიერამდე მასშტაბურ რეორგანიზაციას იწყებს
Rivian-ის დირექტორი RJ სკერინჯი დროებით მარკეტინგის ხელმძღვანელის პოსტს იკავებს. კომპანია 600-ზე მეტ თანამშრომელს ათავისუფლებს.