Tesla-ს ბუნდოვანი „მასტერ გეგმა 4“: როგორ ცდილობს კომპანია მასკის ტრილიონიანი ანაზღაურების დამტკიცებას
Tesla აქციონერებს ილონ მასკისთვის $1 ტრილიონის გადახდას სთხოვს, რასაც ბუნდოვანი „მასტერ გეგმა 4“-ით ასაბუთებს, რომელსაც კონკრეტული დეტალები აკლია.

ორი თვეზე მეტი გავიდა მას შემდეგ, რაც Tesla-მ თავისი რიგით მეოთხე „მასტერ გეგმა“ გამოაქვეყნა — ბუნდოვანი პოსტი იმის შესახებ, თუ როგორ სურს კომპანიას მომავალი პროდუქტების საშუალებით „მდგრადი სიუხვის“ გავრცელება. მიუხედავად იმისა, რომ გეგმას დეტალები კვლავ აკლია, Tesla მას აქტიურად იყენებს, როგორც მთავარ არგუმენტს აქციონერების დასარწმუნებლად, რომ კომპანიის აღმასრულებელ დირექტორს, ილონ მასკს, 1 ტრილიონი დოლარის ღირებულების საკომპენსაციო პაკეტი დაუმტკიცონ.
ხუთშაბათს დაგეგმილ კომპანიის ყოველწლიურ შეხვედრაზე, თუ აქციონერები ამ გადაწყვეტილებას მხარს დაუჭერენ, მსოფლიოს უმდიდრესი ადამიანი კორპორაციულ ისტორიაში ყველაზე დიდ ანაზღაურებას მიიღებს. როდესაც გეგმა პირველად გამოქვეყნდა, ის იმდენად ზოგადი იყო, რომ კომპანიის ყველაზე დიდი გულშემატკივრების კრიტიკაც კი გამოიწვია. თავად მასკმაც აღიარა დეტალების ნაკლებობა, კრიტიკას „სამართლიანი“ უწოდა და განაცხადა, რომ Tesla „მეტ კონკრეტიკას დაამატებდა“, თუმცა პოსტი დღემდე უცვლელია.
მიუხედავად ამისა, „მასტერ გეგმა 4“ Tesla-ს კამპანიის ცენტრალურ ნაწილად რჩება. მასკი აცხადებს, რომ ფულზე მეტად მას Tesla-ზე კონტროლის შენარჩუნება და „რობოტების არმიის“ შექმნა აღელვებს და იმუქრება, რომ თუ აქციონერები პაკეტს არ დაამტკიცებენ, კომპანიას დატოვებს. ეს ახალი გეგმა მკვეთრად განსხვავდება Tesla-ს წინა „მასტერ გეგმებისგან“, რომლებიც კონკრეტულ მიზნებსა და ხელშესახებ იდეებს შეიცავდა, თუმცა ზოგიერთი მათგანი იმდენად ამბიციური იყო, რომ კომპანიას დღემდე არ განუხორციელებია.
შედარებისთვის, 2023 წელს გამოქვეყნებული მესამე „მასტერ გეგმა“ მდგრადი ენერგეტიკული ეკონომიკის შექმნას ეხებოდა და 41-გვერდიან დოკუმენტს წარმოადგენდა. მეოთხე გეგმის შესახებ მასკმა ჯერ კიდევ ივნისში დაწერა X-ზე: „ვმუშაობ Tesla-ს მასტერ გეგმა 4-ზე. ის ეპიკური იქნება“. აგვისტოში კი დასძინა, რომ მესამე გეგმა „ზედმეტად რთული იყო გასაგებად“, ხოლო მეოთხე „ლაკონური“ იქნებოდა. Tesla-მ და მასკმა კომენტარის მოთხოვნას არ უპასუხეს.
გეგმის ბუნდოვანების მიუხედავად, აქციონერებისთვის გაგზავნილი თითქმის ყველა მასალა სწორედ „მასტერ გეგმა 4-ს“ ასახელებს კომპენსაციის დამტკიცების მთავარ მიზეზად. ის ხაზგასმულია ბროშურებში, კომპანიის მესამე კვარტლის ანგარიშსა და დირექტორთა საბჭოს თავმჯდომარის, რობინ დენჰოლმისა და დიზაინის ხელმძღვანელის, ფრანც ფონ ჰოლცჰაუზენის ინტერვიუებში.
„რამდენიმე დღის წინ ილონმა Tesla-სთვის შთამაგონებელი ახალი თავი წარადგინა მასტერ გეგმა 4-ის სახით, რომელიც ყველასთვის მდგრადი სიუხვის შექმნაზეა ფოკუსირებული“, — წერდნენ დენჰოლმი და საბჭოს წევრი კეტლინ უილსონ-ტომპსონი სექტემბერში აქციონერებისადმი მიწერილ წერილში, თუმცა დამატებითი დეტალები არც მათ დაუკონკრეტებიათ. მათი თქმით, გეგმა მიზნად ისახავს შრომის, მობილობისა და ენერგიის გარდაქმნას და ხელოვნური ინტელექტის ფიზიკურ სამყაროში გადმოტანას ისეთი პროდუქტებით, როგორიცაა FSD, Optimus და Robotaxi.
რობინ დენჰოლმი აქტიურ მედიაკამპანიას აწარმოებს 1-ტრილიონიანი პაკეტის მხარდასაჭერად, თუმცა მას არასდროს სთხოვეს გეგმის დეტალურად განხილვა. ის ძირითადად იმ ეტაპებზე საუბრობს, რომლებიც მასკმა სრული ანაზღაურების მისაღებად უნდა გაიაროს — ამ ეტაპების უმეტესობა კი მისივე წლების განმავლობაში გაცემული გაბედული დაპირებების შერბილებული ვერსიებია.
თავად მასკს „მასტერ გეგმა 4“ პირდაპირ არ უხსენებია X-ზე 2 სექტემბრის პოსტის შემდეგ, სადაც დეტალების დამატებას დაჰპირდა. აქციონერთა კენჭისყრამდე დღეები მან კომპენსაციის პაკეტის პოპულარიზაციას, იმიგრანტების შესახებ შიშის დანერგვასა და ნიუ-იორკის მერის არჩევნების შესახებ დეზინფორმაციის გავრცელებას დაუთმო. გეგმის ბუნდოვანების საკითხი მხოლოდ ოქტომბერში, Ride the Lightning-ის პოდკასტში ფრანც ფონ ჰოლცჰაუზენთან ინტერვიუს დროს წამოიჭრა.
„როგორც Tesla-ს აქციონერის, მფლობელისა და გულშემატკივრის, ჩემი პირველი რეაქცია იყო, რომ მას დეტალები აკლდა წინა, საკმაოდ კონკრეტულ გეგმებთან შედარებით“, — აღნიშნა წამყვანმა რაიან მაკკეფრიმ, თუმცა შემდეგ სწრაფად გადავიდა უფრო პოზიტიურ კითხვებზე: „მაშ, რატომ ხართ აღფრთოვანებული მასტერ გეგმა 4-ით და როგორ აპირებს Tesla ამის განხორციელებას?“. ფონ ჰოლცჰაუზენის პასუხი მოკლე იყო: „რა თქმა უნდა, ჩვენ ამას Tesla-ს სტილში გავაკეთებთ“.
მსგავსი სტატიები

Waymo-ს რობოტაქსები ავტობანებზე გადიან — ეს ნამდვილი გარღვევაა ავტონომიური ტრანსპორტისთვის
Waymo-ს რობოტაქსების სერვისი ავტობანებზე გაფართოვდა, რაც მგზავრობის დროს 50%-ით ამცირებს. ინდუსტრიაში სხვა სიახლეებიც მრავლადაა.

Waymo-ს კრიტიკის შემდეგ, Tesla მართვის სისტემის უსაფრთხოების დეტალურ ანგარიშს აქვეყნებს
კონკურენტი კომპანია Waymo-ს კრიტიკის საპასუხოდ, Tesla-მ მართვის დამხმარე სისტემის უსაფრთხოების შესახებ დეტალური მონაცემები გამოაქვეყნა.

სკანდალი ლას-ვეგასში: ილონ მასკის კომპანიის გვირაბებში მეხანძრეებმა ქიმიური დამწვრობა მიიღეს, რასაც საეჭვო გამოძიება მოჰყვა
ლას-ვეგასში, ილონ მასკის The Boring Company-ის გვირაბებში, მეხანძრეებმა ქიმიური დამწვრობა მიიღეს. კომპანიამ ჯარიმების გაუქმებას მიაღწია.