Ford-ი ელექტრომობილების სტრატეგიას რადიკალურად ცვლის: F-150 Lightning-ს ბენზინის გენერატორი ექნება
Ford-ი სრულად ელექტრული F-150 Lightning-ის წარმოებას წყვეტს და მას გაზის გენერატორიანი ვერსიით ანაცვლებს, რაც კომპანიის EV სტრატეგიის მასშტაბურ ცვლილებაზე მიუთითებს.

ავტომწარმოებელმა Ford-მა ორშაბათს განაცხადა, რომ სრულად ელექტრული პიკაპის, F-150 Lightning-ის, წარმოებას წყვეტს. ეს გადაწყვეტილება კომპანიის ელექტრომობილების სტრატეგიის ფართომასშტაბიანი გადახედვის ნაწილია.
სრულად ელექტრული მოდელის ნაცვლად, Ford-ი გამოუშვებს პიკაპის ახალ ვერსიას, რომელიც „გაფართოებული დიაპაზონის ელექტრომობილად“ არის კლასიფიცირებული. ეს მოდელი აღჭურვილი იქნება ბენზინის გენერატორით, რომელსაც შეუძლია აკუმულატორის დამუხტვა და ძრავების ენერგიით მომარაგება, რაც ავტომობილს 700 მილზე (დაახლოებით 1126 კმ) მეტი მანძილის დაფარვის საშუალებას მისცემს. კომპანიას ჯერ არ დაუკონკრეტებია, როდის გამოვა ახალი F-150 Lightning-ი გაყიდვაში და რა ეღირება ის.
სტრატეგიის ცვლილება Ford-ისთვის მნიშვნელოვან ფინანსურ დანახარჯებთან იქნება დაკავშირებული. კომპანია ელექტრომობილების ბიზნესის რეფორმირებისთვის 19.5 მილიარდი დოლარის ზარალს ელოდება. ამ თანხის უდიდესი ნაწილი, მათ შორის EV აქტივების 8.5 მილიარდი დოლარით ჩამოწერა, მეოთხე კვარტალში აისახება. Ford-ის განცხადებით, 2027 წლამდე 5.5 მილიარდი დოლარის ფულადი დანახარჯია გათვალისწინებული.
ეს ცვლილებები გავლენას მოახდენს მრავალ ქარხანასა და დასაქმებულზე. ამასთანავე, გაუქმდა Ford-ის სრულიად ახალი თაობის ელექტრული პიკაპის პროექტი, რომელიც შიდა დოკუმენტაციაში „T3“-ის სახელით იყო ცნობილი. „T3“ თავიდანვე სუფთა ფურცლიდან უნდა შექმნილიყო, განსხვავებით Lightning-ისგან, რომლის შემთხვევაშიც ელექტრო ტექნოლოგია ბენზინის ავტომობილის დიზაინში იყო ინტეგრირებული.
Ford-მა TechCrunch-ს დაუდასტურა, რომ ასევე უარს ამბობს ახალი თაობის კომერციული ფურგონის გეგმებზე. არსებული მოდელის, E-Transit-ის, წარმოება კი გაგრძელდება. „Ford-ი აღარ გეგმავს გარკვეული დიდი ზომის ელექტრომობილების წარმოებას, რომელთა ბიზნეს-გეგმამ ეფექტიანობა დაკარგა მოსალოდნელზე დაბალი მოთხოვნის, მაღალი ხარჯებისა და მარეგულირებელი ცვლილებების გამო“, - ნათქვამია კომპანიის განცხადებაში.
მიუხედავად ამისა, კომპანია კვლავ გეგმავს 2027 წელს საშუალო ზომის, სრულად ელექტრული პიკაპის გამოშვებას. პლატფორმა, რომელზეც ეს ავტომობილი აიგება, Tesla-ს ყოფილი ხელმძღვანელების, დაგ ფილდისა და ალან კლარკის, მიერ შემუშავებული პროექტის შედეგია და ის Ford-ის სხვა მომავალ მოდელებსაც დაედება საფუძვლად.
Ford-ი ასევე აცხადებს, რომ გეგმის მიხედვით მიდის 2026 წლიდან უფრო იაფი, ლითიუმ-რკინა-ფოსფატის (LFP) აკუმულატორების წარმოების დაწყებისკენ. ეს აკუმულატორები, რომლებიც მიჩიგანის შტატში, მარშალის BlueOval Battery Park-ში დამზადდება ჩინური კომპანია CATL-ის ლიცენზირებული ტექნოლოგიით, სწორედ საშუალო ზომის პიკაპში იქნება გამოყენებული.
„იმის ნაცვლად, რომ მილიარდები დავხარჯოთ დიდ ელექტრომობილებზე, რომლებსაც მომგებიანობის პერსპექტივა აღარ აქვთ, ჩვენ ამ თანხას უფრო მაღალი უკუგების სფეროებში მივმართავთ: მეტი პიკაპი და ჰიბრიდული ფურგონი, გაფართოებული დიაპაზონის ელექტრომობილები, ხელმისაწვდომი EV-ები და სრულიად ახალი შესაძლებლობები, როგორიცაა ენერგიის შენახვა“, - განაცხადა Ford-ის პრეზიდენტმა ენდრიუ ფრიკმა.
F-150 Lightning-ი კომპანიამ 2021 წელს წარადგინა, როგორც 22-მილიარდიანი ინვესტიციის ფლაგმანი პროდუქტი. თავდაპირველად დაანონსებული 40,000-დოლარიანი ფასი მყიდველთა უმრავლესობისთვის მიუწვდომელი აღმოჩნდა, რადგან ეს საბაზისო მოდელი ძირითადად კორპორატიულ კლიენტებზე იყო გათვლილი. ბოლო ორი წლის განმავლობაში Ford-ი კვარტალურად საშუალოდ 7,000 Lightning-ს ყიდდა, პიკური მაჩვენებელი კი 2024 წლის მეოთხე კვარტალში დაფიქსირდა და თითქმის 11,000 ერთეული შეადგინა.
F-150 Lightning-ის გამოჩენის შემდეგ ელექტრომობილების ბაზარი სერიოზული გამოწვევების წინაშე დადგა. Tesla-მ გაყიდვების ვარდნის ფონზე ფასების აგრესიული ომი წამოიწყო, რამაც ტრადიციული ავტომწარმოებლების ისედაც მცირე მოგების მარჟა შეამცირა. ამასთან, დონალდ ტრამპის ხელახლა არჩევამ და რესპუბლიკელების მიერ კონგრესზე კონტროლის მოპოვებამ ბაიდენის ადმინისტრაციის მიერ ელექტრომობილების გაყიდვების წასახალისებლად შემოღებული მრავალი პოლიტიკის გადახედვა გამოიწვია.
მსგავსი სტატიები

ელექტროველოსიპედების გიგანტი Rad Power Bikes გაკოტრდა და ბიზნესის გაყიდვას გეგმავს
ელექტროველოსიპედების კომპანია Rad Power Bikes გაკოტრდა, თუმცა მუშაობას აგრძელებს და 45-60 დღეში ბიზნესის გაყიდვას გეგმავს.

სასამართლოს გადაწყვეტილება: Tesla-მ „ავტოპილოტისა“ და „სრული თვითმართვის“ ფუნქციების შესახებ მომხმარებლები შეცდომაში შეიყვანა
კალიფორნიის სასამართლომ დაადგინა, რომ Tesla-ს მარკეტინგი მძღოლებს მისი დამხმარე სისტემების შესაძლებლობებზე მცდარ წარმოდგენას უქმნიდა.

როგორ მიიყვანა Volvo-სთან წარუმატებელმა გარიგებამ ტექნოლოგიური კომპანია Luminar-ი გაკოტრებამდე
როგორ დაანგრია Volvo-სთან დადებულმა მრავალმილიონიანმა კონტრაქტმა ლიდარ ტექნოლოგიების პიონერი კომპანია Luminar-ი და მიიყვანა ის გაკოტრებამდე.