Rivian-ის დიდი ფსონი: რატომ თქვა კომპანიამ უარი ძველ ავტოპილოტზე ხელოვნური ინტელექტის სასარგებლოდ
Rivian-მა ავტონომიური მართვის ახალი სისტემა წარადგინა, რომელიც ხელოვნურ ინტელექტს ეფუძნება. სატესტო დრაივმა ხარვეზები გამოავლინა, თუმცა ახალი მიდგომა დიდ პოტენციალს აჩვენებს.

Rivian-ის პალო-ალტოს ოფისის კაფეტერიაში, სადაც კომპანია ავტონომიური მართვისა და ხელოვნური ინტელექტის დღეს აღნიშნავდა, ცივი ყავით დატვირთული რობოტი მოულოდნელად გაჩერდა. მის ეკრანზე ყვითლად აციმციმდა წარწერა: „გავიჭედე“. მართალია, Rivian-ს ამ რობოტთან პირდაპირი კავშირი არ ჰქონდა, მაგრამ ეს ინციდენტი სიმბოლური აღმოჩნდა იმ გამოწვევების საჩვენებლად, რაც ავტონომიური ტექნოლოგიების შექმნას ახლავს თან.
ეს განცდა კიდევ უფრო გამძაფრდა მოგვიანებით, როდესაც ჟურნალისტმა 2025 წლის R1S მოდელის სატესტო დრაივში მიიღო მონაწილეობა. ავტომობილი, რომელიც Rivian-ის ახალი „მართვის დიდი მოდელით“ იყო აღჭურვილი, კომპანიის კამპუსის მახლობლად მიხვეულ-მოხვეულ გზაზე მოძრაობდა. როდესაც ავტომობილი Tesla-ს საინჟინრო ოფისს ჩაუვლიდა, მის წინ მოძრავმა Model S-მა შესახვევად სიჩქარე შეანელა. Rivian-ის სისტემამ ეს გვიან შენიშნა და მკვეთრად დაამუხრუჭა, რის გამოც საჭესთან მჯდომი თანამშრომელი კინაღამ ჩაერია პროცესში.
15-წუთიანი დემონსტრაციის დროს სისტემის ერთი სრული გამორთვაც (disengagement) დაფიქსირდა. როდესაც ავტომობილი გზის ერთზოლიან მონაკვეთს მიუახლოვდა, სადაც ხეებს ჭრიდნენ, მძღოლმა მართვა საკუთარ თავზე აიღო. ეს უმნიშვნელო ხარვეზები იზოლირებული შემთხვევა არ ყოფილა — სხვა სატესტო მგზავრობების დროსაც შეინიშნებოდა მსგავსი ჩარევები.
მიუხედავად ამისა, პროგრამულმა უზრუნველყოფამ, რომელიც ჯერ მზად არ არის გამოსაშვებად, საკმაოდ კარგი შედეგი აჩვენა. ავტომობილი დამოუკიდებლად ჩერდებოდა შუქნიშნებზე, უმკლავდებოდა მოსახვევებს და ანელებდა სიჩქარეს „მწოლიარე პოლიციელებთან“. ეს ყველაფერი ხდებოდა წინასწარ გაწერილი წესების გარეშე, რაც ახალი, „end-to-end“ მიდგომის შედეგია, რომელსაც Tesla-ც იყენებს.
კომპანიის გენერალურმა დირექტორმა, არჯეი სქერინჯმა, განმარტა, რომ ძველი სისტემა „ძალიან დეტერმინისტული და სტრუქტურირებული იყო“. მისი თქმით, „ყველაფერი, რასაც ავტომობილი აკეთებდა, ადამიანების მიერ წინასწარ გაწერილი კონტროლის სტრატეგიის შედეგი იყო“. სქერინჯის განცხადებით, 2021 წელს, როდესაც ტრანსფორმერებზე დაფუძნებულმა ხელოვნურმა ინტელექტმა პოპულარობა მოიპოვა, მან ჩუმად შეკრიბა გუნდი და სუფთა ფურცლიდან დაიწყო ახალი პლატფორმის შექმნა, რომელიც ხელოვნურ ინტელექტზე იქნებოდა ორიენტირებული.
„სარდაფში გატარებული დიდი დროის“ შემდეგ, Rivian-მა 2024 წელს თავისი მეორე თაობის R1 მოდელებისთვის სრულიად ახალი პროგრამული უზრუნველყოფა წარადგინა, რომელიც Nvidia-ს Orin პროცესორებზე მუშაობს. სქერინჯმა აღნიშნა, რომ კომპანიამ დრამატული პროგრესის შემჩნევა მხოლოდ ცოტა ხნის წინ დაიწყო, „როგორც კი მონაცემების დიდი ნაკადი წამოვიდა“.
მსგავსი სტატიები

ელექტროველოსიპედების გიგანტი Rad Power Bikes გაკოტრდა და ბიზნესის გაყიდვას გეგმავს
ელექტროველოსიპედების კომპანია Rad Power Bikes გაკოტრდა, თუმცა მუშაობას აგრძელებს და 45-60 დღეში ბიზნესის გაყიდვას გეგმავს.

სასამართლოს გადაწყვეტილება: Tesla-მ „ავტოპილოტისა“ და „სრული თვითმართვის“ ფუნქციების შესახებ მომხმარებლები შეცდომაში შეიყვანა
კალიფორნიის სასამართლომ დაადგინა, რომ Tesla-ს მარკეტინგი მძღოლებს მისი დამხმარე სისტემების შესაძლებლობებზე მცდარ წარმოდგენას უქმნიდა.

როგორ მიიყვანა Volvo-სთან წარუმატებელმა გარიგებამ ტექნოლოგიური კომპანია Luminar-ი გაკოტრებამდე
როგორ დაანგრია Volvo-სთან დადებულმა მრავალმილიონიანმა კონტრაქტმა ლიდარ ტექნოლოგიების პიონერი კომპანია Luminar-ი და მიიყვანა ის გაკოტრებამდე.