როგორ მიიყვანა Volvo-სთან წარუმატებელმა გარიგებამ ტექნოლოგიური კომპანია Luminar-ი გაკოტრებამდე
როგორ დაანგრია Volvo-სთან დადებულმა მრავალმილიონიანმა კონტრაქტმა ლიდარ ტექნოლოგიების პიონერი კომპანია Luminar-ი და მიიყვანა ის გაკოტრებამდე.

2023 წლის დასაწყისში, ტექნოლოგიური კომპანია Luminar-ი წარმატების მწვერვალზე იყო. პანდემიის დროს საჯარო კომპანიად ქცევისა და Volvo-სთან საკვანძო გარიგების შემდეგ, მან თავისი „სიცოცხლის გადამრჩენი“ ლიდარ სენსორების მომხმარებელთა რიგებს Mercedes-Benz-ი და Polestar-იც შემატა. დამფუძნებელმა და აღმასრულებელმა დირექტორმა, ოსტინ რასელმა, ამ პერიოდს „გარდამტეხი მომენტი“ უწოდა, რადგან კომპანია სენსორების პირველ სერიულ ავტომობილებში ინტეგრაციისთვის ემზადებოდა.
განსაკუთრებით დიდი იყო Volvo-ს ინტერესი. შვედურმა ავტომწარმოებელმა, რომელმაც ათწლეულები დახარჯა ყველაზე უსაფრთხო მანქანების ბრენდის შექმნაში, პირველმა გადაწყვიტა ლაზერული სენსორების თავის მოდელებში დანერგვა. 2020 წელს გაფორმებული ხელშეკრულებით, Volvo-ს თავდაპირველად 39,500 ლიდარ სენსორი უნდა მიეღო, თუმცა 2021 წელს ეს რიცხვი 673,000-მდე, ხოლო 2022 წელს 1.1 მილიონამდე გაიზარდა.
ამ მოვლენებიდან სამი წლის შემდეგ, Luminar-ი გაკოტრების პროცესშია. კომპანიამ უკვე გაყიდა ნახევარგამტარებზე ორიენტირებული შვილობილი კომპანია და ახლა, მე-11 მუხლით გათვალისწინებული პროცედურის ფარგლებში, ლიდარების ბიზნესის გაყიდვასაც გეგმავს. გაკოტრების საქმის პირველადი დოკუმენტაცია ნათელს ჰფენს, თუ როგორ ჩაიშალა Volvo-სთან დადებული უმნიშვნელოვანესი გარიგება და როგორ იქცა ეს ერთ დროს პერსპექტიული სტარტაპის დაცემის მთავარ მიზეზად.
Luminar-ის რესტრუქტურიზაციის ახლად დანიშნული ოფიცრის, რობინ ჩიუს განცხადებით, 2022 წელს Volvo-ს მოთხოვნების დასაკმაყოფილებლად კომპანიამ „მნიშვნელოვანი წინასწარი ინვესტიციები განახორციელა აღჭურვილობაში, საწარმოო ობიექტებსა და სამუშაო ძალაში“. კომპანიამ მექსიკის ქალაქ მონტერეიში საწარმოო ქარხანა ააშენა და დაახლოებით 200 მილიონი დოლარი დახარჯა Volvo EX90 SUV მოდელისთვის Iris-ის ლიდარ სენსორების წარმოების მოსამზადებლად.
თუმცა, ჩიუს თქმით, პრობლემები Volvo-სთან უკვე იქმნებოდა. 2023 წელს ავტომწარმოებელმა EX90 SUV-ის გამოშვება გადადო, მიზეზად კი „პროგრამული უზრუნველყოფის დამატებითი ტესტირებისა და განვითარების“ საჭიროება დაასახელა. 2024 წლის დასაწყისში კი, Luminar-ის ცნობით, Volvo-მ მოსალოდნელი შეკვეთების მოცულობა 75%-ით შეამცირა.
პარალელურად, Luminar-ის სხვა კონტრაქტებიც პრობლემური გახდა. Polestar-მა (Volvo-ს შვილობილი კომპანია) უარი თქვა Luminar-ის სენსორების ინტეგრაციაზე, რადგან, ჩიუს თქმით, „ავტომობილის პროგრამულმა უზრუნველყოფამ საბოლოოდ ვერ შეძლო“ ამ ტექნოლოგიის ფუნქციების გამოყენება. 2024 წლის ნოემბერში კი Mercedes-Benz-მა შეწყვიტა ხელშეკრულება, რადგან ლიდარების მწარმოებელმა „ვერ დააკმაყოფილა ამბიციური მოთხოვნები“.
მიუხედავად იმისა, რომ 2025 წლის მარტში Mercedes-Benz-მა Luminar-თან ახალი გარიგება გააფორმა შემდეგი თაობის Halo ლიდარზე, ჩიუს განცხადებით, გაკოტრების მომენტისთვის კომპანიას გერმანულ ავტომწარმოებელთან „არანაირი მიმდინარე პროექტი“ არ გააჩნდა. ამ ყველაფრის შედეგად, Luminar-ი ერთადერთი ფლაგმანი მომხმარებლის, Volvo-ს, იმედად დარჩა.
კომპანიას არასდროს უცდია თავისი საქმიანობის დივერსიფიკაცია ავტოინდუსტრიის მიღმა და თავს არიდებდა ისეთ სფეროებს, როგორიცაა თავდაცვა ან რობოტექნიკა. ფაქტობრივად, დამფუძნებელმა ოსტინ რასელმა Luminar-ი 2012 წელს სწორედ იმ მიზნით შექმნა, რომ ლიდარ ტექნოლოგია ამ სექტორებიდან ავტომობილებში გადმოეტანა და ავტონომიური მართვის სისტემების დანერგვა დაეჩქარებინა.
მსგავსი სტატიები

ელექტროველოსიპედების გიგანტი Rad Power Bikes გაკოტრდა და ბიზნესის გაყიდვას გეგმავს
ელექტროველოსიპედების კომპანია Rad Power Bikes გაკოტრდა, თუმცა მუშაობას აგრძელებს და 45-60 დღეში ბიზნესის გაყიდვას გეგმავს.

სასამართლოს გადაწყვეტილება: Tesla-მ „ავტოპილოტისა“ და „სრული თვითმართვის“ ფუნქციების შესახებ მომხმარებლები შეცდომაში შეიყვანა
კალიფორნიის სასამართლომ დაადგინა, რომ Tesla-ს მარკეტინგი მძღოლებს მისი დამხმარე სისტემების შესაძლებლობებზე მცდარ წარმოდგენას უქმნიდა.

Ford-ის სტრატეგიული ცვლილება: ავტომწარმოებელი ენერგიის შენახვის ბაზარზე შედის
Ford-ი ელემენტების შესანახი სისტემების ახალ ბიზნესს იწყებს, რომელიც მონაცემთა ცენტრებსა და ენერგოსისტემებს მოემსახურება.