Waymo-ს რობოტაქსები მაგისტრალებზე გადიან — მგზავრობის დრო 50%-ით მცირდება
Waymo-მ სან-ფრანცისკოში, ლოს-ანჯელესსა და ფინიქსში რობოტაქსებით მაგისტრალებზე გადაადგილების სერვისი დაიწყო, რაც მგზავრობის დროს 50%-მდე შეამცირებს.

თექვსმეტი წლის წინ, Google-ის თვითმართვადი მანქანების პროექტის ინჟინრებმა პირველი ტესტები სილიკონის ველისა და სან-ფრანცისკოს დამაკავშირებელ მაგისტრალზე ჩაატარეს. ეს კომპანია მოგვიანებით Waymo გახდა, ტესტირება კი სხვა ქალაქებშიც გაფართოვდა. საბოლოოდ, კომპანიამ ფინიქსში, სან-ფრანცისკოსა და ლოს-ანჯელესში კომერციული რობოტაქსის სერვისი აამოქმედა, თუმცა მაგისტრალები, ადრეული ცდების მიუხედავად, მიუწვდომელი რჩებოდა. დღეიდან ეს შეიცვალა.
ოთხშაბათს Waymo-მ გამოაცხადა, რომ სან-ფრანცისკოში, ფინიქსსა და ლოს-ანჯელესში მომხმარებლებს უკვე მაგისტრალების გავლითაც მოემსახურება. ეს კომპანიისთვის კრიტიკულად მნიშვნელოვანი გაფართოებაა, რომელიც, მათი თქმით, მგზავრობის დროს 50%-მდე შეამცირებს. ეს ფაქტორი შესაძლოა ახალი მომხმარებლების მოსაზიდად გადამწყვეტი აღმოჩნდეს, განსაკუთრებით მათთვის, ვისაც სან-ფრანცისკოს ყურის, ლოს-ანჯელესისა და ფინიქსის ვრცელ მეტროპოლიტენებში ქალაქებსა და გარეუბნებს შორის უწევს გადაადგილება.
მაგისტრალების გამოყენება ასევე აუცილებელია სან-ფრანცისკოს აეროპორტში და აეროპორტიდან მგზავრების გადასაყვანად — ამ მიმართულებას კომპანია ამჟამად ტესტავს. თავდაპირველად, სერვისი ყველა მომხმარებლისთვის ხელმისაწვდომი არ იქნება. მსურველებს შეუძლიათ Waymo-ს აპლიკაციაში შესაბამისი უპირატესობა დააფიქსირონ, რის შემდეგაც სისტემა, შესაძლოა, მაგისტრალის მარშრუტზე შეურჩიოთ მგზავრობა.
კომპანიის განცხადებით, რობოტაქსის მარშრუტები ახლა სან-ხოსემდე გაფართოვდა, რაც ნახევარკუნძულზე 260 მილის სიგრძის ერთიან მომსახურების ზონას ქმნის. Waymo ასევე იწყებს მგზავრების აყვანასა და ჩამოსმას სან-ხოსეს მინეტას საერთაშორისო აეროპორტის ტერმინალთან. ანალოგიური სერვისი უკვე მოქმედებს ფინიქსის სქაი-ჰარბორის საერთაშორისო აეროპორტში.
„მაგისტრალზე მოძრაობა ერთ-ერთია იმ უნარებიდან, რომლის სწავლა ადვილია, მაგრამ სრულყოფილად დაუფლება — ძალიან რთული, როცა საქმე ეხება სრულ ავტონომიურობას ადამიანის ჩარევის გარეშე და თანაც მასშტაბურად“, — განაცხადა Waymo-ს თანადირექტორმა, დმიტრი დოლგოვმა. „ამას დრო დასჭირდა, რათა ყველაფერი სათანადოდ, სისტემის უსაფრთხოებასა და საიმედოობაზე მაქსიმალური ფოკუსირებით გაგვეკეთებინა“.
Waymo-ს რობოტაქსები მაგისტრალებზე ბოლო თვეების განმავლობაში უკვე შენიშნეს. კომპანია ერთ წელზე მეტია, რაც თანამშრომლებს ამ მარშრუტებით ემსახურება, TechCrunch-მა კი სატესტო მგზავრობა გასულ წელს ფინიქსის მიდამოებში განახორციელა. მიუხედავად იმისა, რომ ბევრს მაგისტრალზე მოძრაობა უფრო მარტივი ჰგონია, მას თავისი გამოწვევები ახლავს.
პროგრამული უზრუნველყოფის მთავარი ინჟინრის, პიერ კრეიტმანის თქმით, მაგისტრალებზე კრიტიკული მოვლენები იშვიათად ხდება, რაც იმას ნიშნავს, რომ სისტემას ნაკლები შესაძლებლობა აქვს, იშვიათ სცენარებს შეეჯახოს და დაამტკიცოს, რამდენად ეფექტურად მუშაობს გადამწყვეტ მომენტებში. ამ პრობლემის გადასაჭრელად, კომპანიამ საჯარო გზებზე ტესტირებას დახურული ტრასებისა და სიმულაციების კომბინაცია დაუმატა.
ტესტირებისა და პროგრამული უზრუნველყოფის ვალიდაციის ეს გაფართოებული პროცესი მიზნად ისახავდა იმის უზრუნველყოფას, რომ ავტომობილები შეუფერხებლად და უსაფრთხოდ გადაადგილდებოდნენ მაგისტრალებსა და ქალაქის ქუჩებს შორის, ასევე, ამოიცნობდნენ და მოერგებოდნენ გზის უნიკალურ კონტექსტს. Waymo-მ ასევე გააფართოვა ოპერაციული პროტოკოლები, მათ შორის კოორდინაცია უსაფრთხოების ოფიციალურ პირებთან, როგორიცაა კალიფორნიის საგზაო პატრული.
მსგავსი სტატიები

Waymo-ს რობოტაქსები ავტობანებზე გადიან — ეს ნამდვილი გარღვევაა ავტონომიური ტრანსპორტისთვის
Waymo-ს რობოტაქსების სერვისი ავტობანებზე გაფართოვდა, რაც მგზავრობის დროს 50%-ით ამცირებს. ინდუსტრიაში სხვა სიახლეებიც მრავლადაა.

Waymo-ს კრიტიკის შემდეგ, Tesla მართვის სისტემის უსაფრთხოების დეტალურ ანგარიშს აქვეყნებს
კონკურენტი კომპანია Waymo-ს კრიტიკის საპასუხოდ, Tesla-მ მართვის დამხმარე სისტემის უსაფრთხოების შესახებ დეტალური მონაცემები გამოაქვეყნა.

სკანდალი ლას-ვეგასში: ილონ მასკის კომპანიის გვირაბებში მეხანძრეებმა ქიმიური დამწვრობა მიიღეს, რასაც საეჭვო გამოძიება მოჰყვა
ლას-ვეგასში, ილონ მასკის The Boring Company-ის გვირაბებში, მეხანძრეებმა ქიმიური დამწვრობა მიიღეს. კომპანიამ ჯარიმების გაუქმებას მიაღწია.